Het duurt allemaal wat langer dan gedacht.. dacht echt met een ochtendje spelen wel alles inclusief blad gefreesd te hebben, echter begon de ochtend met een lijmklem die stuk ging tijdens de allereerste sleuf, dat zag er zo uit;
Ik had 'm dus al wel aardig zitten... Aangezien dit tegen m'n autisme en OCD indruist, gelijk maar de reparatie ingezet.. even met een groeffrees er een strook uitgefreesd en netjes met een beitel strak gemaakt, daarna gelijk een nieuw stuk ingelijmd.
En weer verder, nu de andere korte kant (ondertussen mentaal opladen voor de lange kant... ugh. Best een handig systeem. Overigens niet op de foto, maar heb de uiteinden wel even voorzien van een reststukje ter voorkoming van afbrokkelen.. dat bleek wel nodig.
Het eindresultaat is prima, ben er tevreden mee!
Overigens dit alles met een Makita freesmachientje gedaan, de RT0700... dat ding heeft weliswaar wat plastic stukjes voor stofafzuiging maar die kan je er net zo goed af laten. Ik heb uiteindelijk met 1 hand gefreesd en de andere de stofzuiger erbij gehouden.. een zooitje was het alsnog wel maar naar schatting toch zo'n 70% op kunnen zuigen.
Ook de lange kant is goed gelukt. gelukkig had ik nog een recht stukje multiplex liggen dat lang genoeg was als geleider...
Nu nog even mentaal opladen voor het bovenblad, daar komt ook nog een raster in van om de 10cm in lengte en breedte, tot aan waar de freesplaat begint. Ik ga de sleuven ook gebruiken om een geleiderail voor de frees in vast te zetten. Echt wel een enorm handig systeem!