Weer een paar uurtjes de tijd gehad om verder te werken. Als je eenmaal gewend bent aan een freestafel is het wel echt hopeloos als die er niet meer is.. dus de frees maar weer snel ingebouwd. Inmiddels hangt de Triton netjes "flush" met het werkblad maar nu zonder de slimme hoekjes van Kreg. Eenmalig even goed testen op welke diepte het randje moet komen maar achteraf blij mee. Paar rampamoeren erin en klaar.
Bekijk bijlage 114362
Nu was m'n originele idee om de kist te maken voor de afzuiging maar ja, ik heb een tijdje geleden een
deze verlijmfrees gekocht en ben daar wel echt gecharmeerd van. Ik zaag bijna niks meer verstek en geef de voorkeur aan de frees, zo doende wil ik de kist ook netjes verstek frezen maar zonder aanslag gaat dat niet... dus vanochtend de aanslag gemaakt.
Bekijk bijlage 114369
Bekijk bijlage 114370
Ik moet er nog een plaatje op zetten voor afzuiging maar dat is zo gedaan. Voor nu heb ik een aanslag die instelbaar is op basis van de grootte van de frees die ik gebruik. In de dovetail aan de voorkant kan ik featherboards gebruiken of stopblokjes indien een keer nodig. Aan de onderkant van de aanslag heb ik een klein hoekje weg gezaagd ivm stofophoping dat eventueel in de weg kan gaan zitten.
Het zwarte MDF van zowel de werkbank zelf als de aanslag staat in de was en is mooi glas. Alles ook weer perfect haaks.
Het hout voor de kist ligt inmiddels ook al klaar. met een beetje mazzel morgen met de kist verder...