dank je maar de coating stelt niks voor om aan te brengen... Egaliseren is nog best lastig en ondanks dat het niet zichtbaar is op de foto zie en voel ik dat het niet perfect egaal is. voor nu wel prima.Die vloer mag je bij mij ook wel komen doen
dank je maar de coating stelt niks voor om aan te brengen... Egaliseren is nog best lastig en ondanks dat het niet zichtbaar is op de foto zie en voel ik dat het niet perfect egaal is. voor nu wel prima.Die vloer mag je bij mij ook wel komen doen
Zeker. Het hoeft alleen maar van de meterkast naar de garage getrokken te worden. Dat is alleen een meter of 50/60 en ik heb echt totaal geen zin om daar stenen voor te moeten opwippen en een gleuf te moeten graven.... wie weet maak ik er nog een keer zin.
Zeker als ik naar een andere zaagtafel ga is totaal vermogen in de garage wel een ding.. en als ik dan toch iets **moet** aanleggen... dan misschien beter gelijk 3-fase.Hoef je niet te graven.
Wordt een lekker plekje om te werken! Mag ik vragen welke schijnwerpertjes dit zijn?Daarbij wilde ik ook goede verlichting boven de werkbank en dus 3x led "schijnwerpertjes" opgehangen. Bij amazon vandaan, die dingen zijn geweldig!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En ook naar waar je de vloercoating vandaan hebt.Wordt een lekker plekje om te werken! Mag ik vragen welke schijnwerpertjes dit zijn?
Ben wel benieuwd waar je momenteel die platen haalt want als ik zo op de foto kijk heb ik het idee dat je 153x153 platen gebruikt ipv 244x122 of niet?op de lange to do lijst staat nog:
- leidingwerk voor de (gisteren) aangeschafte starmix 1635 aanleggen onder de werkbank aan de muur, elk met afsluitschuifjes voor elke machine waarop ik het wil afsluiten
- T-track in het werkblad frezen zodat ik met stopblokjes kan werken als ik moet afkorten. T-tracks staan nog in bestelling
- kolomboor verzinken in het werkblad
- Frees "fence" met stofzuiging maken. mitre track staat nog in bestelling.
- Kastruimte maken onder het werkblad maar dat komt nog wel als ik zin heb en het echt nodig ga hebben.. hopelijk zijn de houtprijzen dan wat vriendelijker. 90+ eur voor een plaatje berken multiplex.. daar heb ik er een stuk of 5/6 van nodig schat ik in. Ik werk liever niet met OSB platen (vind dat minder mooi). Eventueel met powerplex van de hornbach maar dat is ook alsnog EUR70 per plaat en vind de kleur niet erg mooi.
Als er nou een aantal dingen mee zitten ga ik denk ik ook nog een keer m'n makita 2704 upgraden naar een cabinet saw (Harvey of Laguna)... maar dat is voorlopig nog even een droomscenario.
Ben wel benieuwd waar je momenteel die platen haalt want als ik zo op de foto kijk heb ik het idee dat je 153x153 platen gebruikt ipv 244x122 of niet?
Zelfde hier ja. Prijzen van multiplex zijn echt niet leuk. Ik heb vorige week 5 platen van 244x122 a 18mm berken multiplex gekocht bij de bouwmaat ivm kasten onder de werkbank aan de muur.. dat deed even serieus pijn, ik ben onderweg maar even bij een bloemist gestopt.. preventief. . Wel nog even naar berken underlayment gekeken maar dat zag er ECHT niet uit.Zelf mag ik gelukkig nog ruim jaar wachten voordat nieuwe woning klaar is en ik dus mijn werkplaats opnieuw mag inrichten maar wil ook direct kasten maken van multiplex onder werkblad van de kapex en french cleat maar bij bijvoorbeeld af.nl (woon zelf in Arnhem) zijn de prijzen sinds mei 2020 zeker 1.5-2.5 x gestegen en daarom blijf ik het maar uitstellen..
Echt veel opties zijn er niet.. wellicht de hornbach dan.. a 70EUR per plaat van 122x244 18mm dik. Als ik had gaan schilderen had dat het geworden...Twijfel nu of ik niet gewoon bijvoorbeeld bij een Jongeneel varelplex of dergelijke underlayment ga halen om daarvan de kasten te maken maar ook die platen kosten tegenwoordig gewoon 84 euro per stuk tov 32 euro voor deze hout crisis.
De lintzaag staat los en kan gedraaid worden. Bij grote platen kan ik 'm gewoon even op de werkbank achter de zaagtafel zetten. tot dusver zijn het alleen maar kleine hoekjes en plankjes die ik erop zaag en dat gaat goed.. desalniettemis bewust los gehouden.Ik vind het een heel leuk project, duidelijk gemaakt door iemand die géén twee linker handen heeft...
Maar één ding, Zaag je nooit in de lengte op je lintzaag? Ik vind de opstelling een beetje apart.
Je zit al gauw tegen de muur...
die 153x153 zijn halve platenBen wel benieuwd waar je momenteel die platen haalt want als ik zo op de foto kijk heb ik het idee dat je 153x153 platen gebruikt ipv 244x122 of niet?
Je weet in elk geval waar je die dingen terug kan vinden, ha,ha.Mooi. Mooie vloer ook, die me weer aan het dubben maakt. Egaliseren of niet? Ik heb een vloer onder afschot (1+ mm/m) met een middengoot. Lastig met dingen op wielen.
Mijn ervaring is dat als je twijfelt, je vroeg of laat er genoeg aan gaat irriteren dat je het alsnog gaat doen.. of misschien ligt dat aan mij. dus gewoon doen.Mooi. Mooie vloer ook, die me weer aan het dubben maakt. Egaliseren of niet? Ik heb een vloer onder afschot (1+ mm/m) met een middengoot. Lastig met dingen op wielen.