Langzaam maar zeker begint het project tot een einde te komen (of tenminste zo voelt het).
De laatste maanden heb ik verder gewerkt aan het interieur, zo heb ik een het hout wat in het zicht blijft geschilderd en heb ik een stoffeerder gevonden die het interieur gaat stofferen.
Hier nog een foto van hoe het kastje compleet is met de greep:
Het paneel is in de lak aangekleurd om deze warme mahonie tint te krijgen.
Ook is het luik passend en sluitend gemaakt sinds de laatste post. Ik moest een groef in het luik frezen zodat deze vrij kon draaien. En de sluiting is gemaakt maar moet nog gepolijst worden. Voor de sluiting wou ik 1 greep die beide kanten van het luik vast zet. Samen met de scharnieren kan ik zo het luik gelijk stellen aan het dek zelfs als het luik wat krom trekt.
En toen weer verder met de kuip, eerst maar een een vloertje erin gelegd. Hetzelfde hout als het dek, Gerutu/Esdoorn alleen net wat bredere planken zodat het wat rustiger oogt.
Hier een foto met 3 lagen grondlak.
Tussendoor ook nog besloten dat ik toch een wortelnoten dashboard wil ipv een mahonie dashboard. Dus een ritje gemaakt naar arnhem en wat wortelnoten uitgezocht. Helaas hadden ze geen grote vellen zonder al te veel defecten dus dat werd een boel reparatie.
Hier het dashboard uitgetekend en kun je alle defecten zien.
Ieder defect eruit gesneden en een bijpassend stukje fineer gezocht. Dit was echt een priegelwerkje zeg!
Onder ieder stukje tape zitten 1 of meerdere reparaties!
Natuurlijk weer geen foto van het eind resultaat... De reparaties zijn na het lakken nog te zien maar vallen niet op door de drukke tekening.
Het klepje is opnieuw gemaakt in Am. Noten en gefineerd met wortelnoten, Het dashboard zelf heb ik op aanraden van de Arnhemse Fijnhouthandel op het mahonie gefineerd en het mahonie gekleurd. Aangezien ik een stukje langzaam gegroeid kwartiers mahonie had was dit stabieler dan wat hun mij konden leveren in Am. Noten.