Zo alweer bijna 4 maanden geleden dat ik voor het laatst gepost heb hier, de tijd vliegt.
Het interieur is nu zo goed als klaar en de stoffeerder zal een deze weken alles stofferen dus dat is wel lekker.
In de laatste post had ik net de zijpanelen gemaakt. Hier moest nog een bedieningshendel op. Alleen is het hele mechanisme best wel groot dus hier moest wat voor verzonnen worden. Op de plek waar de hendel moest komen zat een spant en deze wilde ik niet deels onderbreken aangezien hier ook al leidingen doorheen gingen die de spant verzwakken. Dus toen besloten om het op het paneel te zetten maar dan moest het hele mechanisme wel verborgen worden. Uiteindelijk heb ik er een armleuning van gemaakt en dat bevalt me prima.
Een concept gemaakt uit Gerutu, dit zijn 2 van de 3 delen. Een "grondplaat" in de vorm van het paneel die verlijmd wordt daarmee voor de stevigheid, een mahonie afwerkdeel waar de hendel in zit en een losse gestoffeerde armleuning zodat je makkelijk bij het mechaniek kan.
Prototype 1. De armleuning heb ik in de uiteindelijke versie toch simpeler uitgevoerd ipv deze meer moderne vormgeving.
Hier de uiteindelijke grondplaat in mahonie met een plaatmateriaal rand die deel uit gaat maken van de armleuning. Deze moest ook in dezelfde ronding komen als de grondplaat.
En hier is het uiteindelijke onderdeel de 2 gaten zijn voor speakers aangezien ik toch graag wat muziek bij me heb.
Hier een foto van de uiteindelijke indeling van het dashboard inclusief radio. Deze moet nog wel gelakt worden maar dat komt nog.
Nu ik alle delen had kon er een begin gemaakt worden met lakken. Eerst 4 lagen grondlak dan 2 lagen kleurlak + 2 lagen ongekleurde lak en als laatste 2 lagen UV lak. Op de 4 lagen grondlak na is alles met de verspuit gelakt.
De grijze armleuning wordt dus bekleed net zoals de witte rand erboven.