Een tijdje terug heb ik dan eindelijk de "sprayrails" geplaatst op de boot. Deze moeten voorkomen dat het water over de boeg gespoeld wordt. Nu heb ik ondervonden dat het ook invloed heeft op de prestaties van de boot. Waar ik voorheen problemen had om de boot in planee te krijgen gaat dat nu makkelijk. De boot gaat nu +/ 35km/u met 85PK.
En dan de foto's,
Eerst een hulpstuk gemaakt om een schuine kant te kunnen schaven. Daarna heb ik met de bovenfrees de bovenkant afgerond.
Ze waren iets aan de korte kant (verkeerd gemeten). Als ik het opnieuw zou doen zou ik ze iets verder naar voren laten steken nog.
Aan de boot in dezelfde kleur als de romp gespoten.
Waterlijn doorgetrokken. Dit viel tegen aangezien de boot niet meer waterpas lag. Maar de lijn loopt mooi door. Ook direct nieuwe antifouling gezet de vorige was al wat gesleten.
Ondertussen ben ik ook af en toe een vriend aan het helpen met een tahoe bouwen. Via het Glen-L forum elkaar gevonden. Hier een paar foto's van zijn project.
Hier komt waarschijnlijk een elektrische aandrijving in van 50KW. geschatte snelheid is 40km/u