Mijn 15m2 werkplaats

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.198
1.065
@Jenzz10 Nee, ik denk niet dat deze omgedraaid kan worden. De aansluiting naar de afzuigslang/buis van de AF14 is onderdeel van het plaatstalen behuizing en is daarom niet om te draaien. Er wordt overigens aangeraden om minstens 1 meter flexibele slang tussen de afzuiging en de metalen buizen te zetten. Als je dat doet, dan is de locatie van de aansluiting op de afzuiging minder een probleem.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.198
1.065
Vandaag het eiken voor de rand geschaafd, zodat de zaagsporen weg zijn. Die waren maar heel licht en had ik ook eraf kunnen schuren. Maar dit is leuker en sneller. De tafels van mijn Hammer A3 26 zijn redelijk kort. Dat los ik zo op:

IMG_1567.jpeg

IMG_1570.jpeg

Daarna nog door de vandikte, zodat alles even breed en dik is. Het eiken wordt met de domino bevestigd aan het MDF. Zo verschuift het eiken niet bij het lijmen/klemmen. Daarnaast verwacht ik dat het bed wel eens verschoven gaat worden en betwijfel of dan alleen een lijmlaag sterk genoeg is.

Elk project gaat er ergens iets fout en bij dit project is het nu. Ik wilde de eiken stroken met de domino verbinden met het MDF. Maar daarbij ben ik vergeten de domino aan te passen op de dikte van het eiken.

IMG_1571.jpeg

Dan maar 2 rijen met gaten maken. Deze plaats ik aan de onderzijde, waardoor de foutieve gaten wegvallen achter de lades.

En dan ziet het er zo uit:

IMG_1573.jpeg

Elke rij heeft 1 domino die strak is en de andere zijn los. Op die manier blijft het eiken op precies dezelfde plek, zodat ik het verstek kan zagen.

IMG_1575.jpeg

IMG_1574.jpeg

En dan is het eerste paneel af.

IMG_1578.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SuperBart63

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.198
1.065
Vandaag weer van alles gedaan, maar het meeste was niet heel boeiend om op de foto te zetten (zoals schuren).

Het voeteneinde van het bed is gelijmd. Ik had maar 2 klemmen die lang genoeg waren voor de lange kant. Gelukkig kon ik een derde klem verlengen. Lijmen is altijd stressvol, maar het is goed gegaan.

IMG_1579.jpeg

Het andere uiteinde van het bed zit ook bijna in elkaar. De dominogaten zijn gemaakt en de hoeken zijn gezaagd. Ik had te weinig klemmen om het te lijmen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.