Vandaag het eiken voor de rand geschaafd, zodat de zaagsporen weg zijn. Die waren maar heel licht en had ik ook eraf kunnen schuren. Maar dit is leuker en sneller. De tafels van mijn Hammer A3 26 zijn redelijk kort. Dat los ik zo op:
Daarna nog door de vandikte, zodat alles even breed en dik is. Het eiken wordt met de domino bevestigd aan het MDF. Zo verschuift het eiken niet bij het lijmen/klemmen. Daarnaast verwacht ik dat het bed wel eens verschoven gaat worden en betwijfel of dan alleen een lijmlaag sterk genoeg is.
Elk project gaat er ergens iets fout en bij dit project is het nu. Ik wilde de eiken stroken met de domino verbinden met het MDF. Maar daarbij ben ik vergeten de domino aan te passen op de dikte van het eiken.
Dan maar 2 rijen met gaten maken. Deze plaats ik aan de onderzijde, waardoor de foutieve gaten wegvallen achter de lades.
En dan ziet het er zo uit:
Elke rij heeft 1 domino die strak is en de andere zijn los. Op die manier blijft het eiken op precies dezelfde plek, zodat ik het verstek kan zagen.
En dan is het eerste paneel af.