De nieuwe werkplaats van Richie

TM2024

Nieuw lid
13 mei 2024
2
0
Zaltbommel
Na wat gevloek van de baas over dat ik weer 's lijm op mn goeie kleren had zitten (Bisonkit deze keer), toch maar 's gekeken naar een werkplaatsschort. Het is deze geworden, van Amazon af geplukt voor niet al teveel geld. Direct een opmerking van mn neefje: Nu ben je echt een ouwe man:ROFLMAO:

81VkqaPxPaL._AC_SX679_.jpg
weet je toevallig nog hoe dit werkplaatsschort heet? ziet er namelijk goed uit

helhond

Nieuw lid
19 dec 2024
6
0
Grunn
Ziet er netjes uit hoor👍🏼.
Eind vorig jaar heb ik dezelfde gemaakt maar bij mij staat hij wat te verstoffen omdat ik er niet helemaal blij mee ben en dus wat aanpassingen moet gaan doen, wanneer ik tijd heb…
Als ik de geleider vd tafel naar links schuif, dus richting zaagblad, komt de achterste rail tegen het uitstekende deel van het linker blad van de tafel en wordt mijn minimum zaagbreedte best beperkt. En als ik het lange blad aan de achterzijde naar beneden kantel, komt hij tegen de aansluiting van de afzuigslang vanuit de ruimte onder de frees te rusten waardoor dat blad schuin blijft staan. Heb jij dit ook?

@Miko Je kan toch het fence op de meest linker positie zetten?
Dan kan je geleiding een stuk naar rechts, en kan je het fence helemaal tot tegen het blad zetten zonder dat je geleiding links tegen de glijtafel komt.

Zie afbeelding hieronder.

@Rizz , mooie werkplaats verder ik wil ook het ontwerp van Paoson gaan maken.
Nog nieuwe tips?
Heb je Powerplex Bio gebruikt van de Hornbach/Bauhaus? Ik dacht even ergens een sticker te zien zitten.

Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.397
727
Moordrecht
@Rizz , mooie werkplaats verder ik wil ook het ontwerp van Paoson gaan maken.
Nog nieuwe tips?
Heb je Powerplex Bio gebruikt van de Hornbach/Bauhaus? Ik dacht even ergens een sticker te zien zitzitten
Ik heb het meeste plaatmateriaal van een handelaar ergens in Breda en hier in Waddinxveen..

Tips niet echt, heb er weinig aan veranderd. Ik zou nu wel de glijtafel met lineaire lagers maken..

Verder staan we op het punt te verhuizen, met bijbehorende nieuw werkplaats met.meer ruimte. Wellicht in de toekomt een mooie stationaire zaagtafel

helhond

Nieuw lid
19 dec 2024
6
0
Grunn
Ah bedankt voor de feedback.
Ik twijfel nog over het ontwerp, hoe ik het nu zelf in gedachte had is de bovenzijde waar de glijtafel overheen glijd van HPL en de onderzijde van HPL zodat de HPL overelkaar heen glijdt, en dan 30mm T profiel met van die geleiders die je spelingsvrij kan maken en er een lip zit waardoor deze niet uit de rails kan kantelen.
Maar ik heb ook over de lineaire lagers overwogen, en ben er nog niet helemaal over uit.

1737233276574.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.