Heeft ook niet veel te houden. Zou ook een plaatje wilgenhout kunnen zijn wat ongeveer 3 centimeter rondom de poot uitsteekt 15 mm dik.
Heeft ook niet veel te houden. Zou ook een plaatje wilgenhout kunnen zijn wat ongeveer 3 centimeter rondom de poot uitsteekt 15 mm dik.
Klopt, maar vanwege het kruis komt er geen moment kracht op, alleen afschuivende.Dat ben ik niet met je eens, zo'n poot kan een behoorlijke zijwaartse/draaikracht uitoefenen.
Ik vind dit ontwerp wel elegant inderdaad. Handig dat je dit zo snel kon uittekenen! In deze variant kan je ook 4 (of meer) gaten door het kruis maken om het blad te bevestigen.ik bedoel dat ze met de brede kant in het verlengde van de liggers komen ipv loodrecht er op, zoiets:
Bekijk bijlage 149670Bekijk bijlage 149671Bekijk bijlage 149669
of komt dat kruis beneden ipv tegen het blad aan?
Zeker, maar dan is het niet meer een plat pakket, dan steken er delen uit het blad in gedemonteerde staat.Ipv een rampamoer met draadeing kun je ook een stokeind gebruiken.
Met het kruis halverwege de poten kan dat wel. Maar wordt dat niet erg robuust? Beetje type kloostertafel.