Een hendel om de spanning van het lint te halen is handig, net als een langsgeleider die je gemakkelijk kunt bijstellen om drift te voorkomen. Zonder gereedschap de geleiders bijstellen is ook fijn, net als het automatisch remmen van het lint/motor bij uitschakelen. Een zo veel mogelijk afgeschermd zaaglint is ook fijn. Dat soort zaken bedoel ik. Zijn die noodzakelijk? Nee, absoluut niet. Maar wel fijn om te hebben...Ik weet niet wat voor features je in gedachten hebt?. Een lintzaag is een vrij simpele machine. Hij moest in mijn schuur passen zonder de doorloop te beperken, zaaghoogte minimaal 210mm (de breedte van mijn vlak vandiktebank) Goedkoop (70 euro) En beetje mooi model (gietijzeren kirchner met 14 inch wielen, met van die leuke schildjes over de bovenwiel geleiding). Geen rammelend plaatwerk met schakelaars. Ik ben een grote jongen. Ik kan zelf nadenken.
Waarom heb je de Hammer niet gehouden? Dan had je de Hammer voor het herzagen en de BAS315 voor al het andere werk. Met 2 lintzagen hoef je het zaaglint ook veel minder te verwisselen.Bij mij vooral doordat het tafelblad van de kleinere lintzaag zich veel hoger bevond door het metalen onderstel dat de vorige eigenaar ervoor fabriceerde. Dat zorgt ervoor dat curves zagen of snel/'precies' zaagwerk veel handiger zijn op dat ding. (ik ben met 1m89 wel niet aan de kleine kant) De Hammer had ik ook wel kunnen verhogen, maar dan is die weer niet meer handig voor herzaagwerk van brede delen. Linten wisselen en de machine telkens opnieuw afstellen was ook niet bepaald mijn hobby...