Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.265
3.685
Er zit toch een beitel in? Er is bij die schaaf alleen een beitel en geen keerbeitel. De dekbeitel zit er ook nog op. Aan de andere kant zit als het goed is nog een voorsnijdertje die je kan keren. Je mist volgens mij alleen de stang van de geleider en de geleider. De diepte aanslag zit er zo te zien wel op. De schaaf is een stanley no78. Nieuwe beitel bij de bootbouw shop kost 12,20 euro.

Laatst bewerkt:

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.410
592
Prov. Groningen
Neem me niet kwalijk @chevy66 ik bedoel dekbeitel. Maar ik ken deze schaaf niet en dacht in mijn onwetendheid dat deze gezien het model, twee beitels bezat eentje voor, eentje in het midden. Mijn sponningschaven zijn allen van hout en hebben niet twee monden. Op zoek dus naar de geleider en het stangetje. bedankt voor de info.
Andere zijde.
DSCF6537.JPG

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.265
3.685
Je kan gewoon het hele beitelgebeuren naar de voorste positie zetten. Ze hadden alleen een links en een rechts model moeten maken. Ik gebruik die schaaf vaak om deursponningen in oude huizen aan te passen aan kromme deuren.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.