Inmiddels heb ik de materialen om het kozijn te maken in huis en ik dacht dit weekend het eens even op te pakken. Ik dacht ik begin met een stukje van het oude kozijn te slopen, om te controleren of er spouwlatten aanwezig zijn en de situatie wat beter te beoordelen. Helaas zitten er geen spouwlatten, dus dat is een extra uitdaging. Overigens zit er uberhaubt amper een spouw tussen de stenen, als het een centimeter is dan is het veel.
Maar goed, ik weet niet goed hoe nu verder. Zoals ik het zie moet ik van de binnenmuur eigenlijk een stuk wegzagen/hakken om een "normale" opening te hebben om het nieuwe kozijn in te plaatsen. Op zich heb ik een betonzaag, dus dat is een mogelijkheid. Vervolgens is het dan de vraag of er inderdaad spouwlatten geplaatst moeten worden (als dat mogelijk is) of dat het kozijn direct in de muur verankerd moet worden. En in hoeverre moet er dpc folie geplaatst worden? Of is bovenlangs genoeg?
Onderstaand een paar foto's van de huidige situatie. Heel benieuwd naar jullie input!