Met het volume op max kon ik je toch wel redelijk volgen. Geluid opnemen met de telefoon blijft lastig natuurlijk. Ik gebruik liever tekst, die ik er met Windows live movie maker makkelijk er bij kan zitten. Het feit dat ik stotter speelt daar ook een rol bij natuurlijk
Begreep ik het goed dat je afwet op een paar graden steiler dan de slijphoek? Dat doe ik meestal ook. Je hebt daar trouwens wel een goede beitel te pakken die zo snel te vlakken is op de spiegelkant. Al die oude troep die ik gewoonlijk opknap heeft heel wat meer werk nodig.
Ik vind het heel belangrijk dat je een snelle en efficiente slijpmethode voor jezelf ontwikkelt. Slijpen doe je zo vaak, en is zo belangrijk, dat je nooit aarzeling moet voelen om het te doen zodra het nodig is. Niet voortmodderen met een botte beitel omdat je slijpstenen even niet te vinden zijn, of omdat je methode een half uur duurt of zo.
Aan dit draadje heb ik zelf trouwens wel een nieuwe uitdaging overgehouden. Die western red ceder van Kodama vraagt om een nog scherpere snede dan wat ik nu maken kan (en die prima is voor heel veel houtsoorten). Dus ik denk dat ik me maar eens in stroppen of in diamanten of zo ga verdiepen.