Zoals iemand op een ander forum het al eens benoemde: Het is net een lopend buffet. Je neemt, wat jouw belangstelling heeft.
Zo werken alle fora. Ik ben lid van diverse camperfora en een audioforum. Uiteindelijk is het overal een geordende chaos. De verhouding vragen en opbrengsten zie ik overal ook in ongeveer dezelfde mate. Sommige vragen komen ook eindeloos terug. Een probleem? Ik vind van niet.
Op zich ben ik het eens met de strekking van de opening van dit draadje. Hierin iets proberen te organiseren is lastig. Blijft vaak ook hangen op de inzet van een enkeling en dan verdwijnt het enthousiasme na een tijdje. Voorbeeld. Op de camperfora wordt jaarlijks een weekend georganiseerd. Op een forum beperkt dat zich tot een datum en een plaats. Op het andere wordt naar mijn mening overgeorganiseerd. Met uitstapjes waar je je voor op moet geven e.d. Daar hoor je ook geluiden als, dat men wel wat meer enthousiasme e.d. verwacht. Op het weekend waar niets georganiseerd wordt, komen we jaarlijks. Ja BBQ op zaterdagavond, maar je neemt je eigen spullen mee en als je niet mee wil doen ook goed. Het andere heeft zich beperkt tot eenmalig.
De strekking. Ga niet proberen dit te organiseren. Een andere indeling van het forum zou kunnen, maar naar mijn idee is er niets mis mee.
Wat helpt is een oproep zoals waar dit draadje mee begonnen is. Wat iemand ook gemaakt heeft, plaats het. Dit kan bijvoorbeeld ook naar aanleiding van de vraag die je gesteld hebt. Zo begon ik een draadje met een vraag over de verticale paneelzaag van een YouTuber en heb vervolgens mijn resultaat in hetzelfde draadje gepost.
Verticale platenzaag van Philippe Zehnder De titel zou nu gezien het resultaat ook kunnen zijn: Verticale platenzaag van Mickel Moen.
Als je meer resultaten hier wilt zien, moet je gebruik maken van de kracht van dit forum. Regelmatig dit draadje omhoog schoppen bijvoorbeeld of zo nu en dan een nieuwe oproep. Ook nu al zie je dat leden best hun werkstukken willen posten, maar er gewoonweg niet aan denken het te doen. Ze hebben alleen een setje nodig.
Ik ben nog niet zolang lid. Dat loopt min of meer gelijk met de verbouw en inrichting van mijn werkplaats. Maar binnenkort zal ik wat werkstukken van daarvoor posten. Daarvoor moet ik even graven in het fotoarchief of nieuwe maken.