Nee alleen slijpen, harden heb ik nog nooit gedaan… een sds breekhamer beitel is dan in deze kwestie de donor. Wel veel koelen maar het blijft redelijk hard ook om te slijpen.Slijp je een guts uit een stuk rond staal en ga je dit daarna harden. Smeed je de guts?
Is vroeger wel eens voorgekomen dat zo'n beitel niet goed gehard was. Kreeg je een paddenstoel aan de sds kant. Die kreeg je er dus nooit meer uit.Nee alleen slijpen, harden heb ik nog nooit gedaan… een sds breekhamer beitel is dan in deze kwestie de donor. Wel veel koelen maar het blijft redelijk hard ook om te slijpen.
Heb je mijn adres nodig om de keuken hier te komen bouwen?Q: Hoe krijgen we meer werkstukken op dit Forum?
A: Door er zelf af en toe een te delen.
Klinkt eenvoudig en dat is het ook .
Dus, zet het allemaal even op je lijstje goede voornemens voor 2025, en dan hebben we straks 33.000 werkstukken .
Ik neem me alvast voor in 2025 eens een plaatmateriaal interieur project te delen (een keuken of zo).
Wie volgt?
Bwah, bedankt voor het gulle aanbod maar er zijn 2 wachtenden voor u .Heb je mijn adres nodig om de keuken hier te komen bouwen?
Gelukkig staat de badkamer nog bovenaan! Ik kijk met smart uit naar het eindresultaat van de badkuip in zijn natuurlijke habitatOp het lijstje staat:
badkamer
pffff, wordt druk jaartje.
Dat zijn ook allemaal leuke en leerzame dingen om hier te delen @John1969 !Oh op die manier….. komt hier ook wel eens voor,
maar hoofdzakelijk draaibeitels te maken voor een apart doel… voornamelijk schrapers en een enkele keer een beitel of een guts…
Ben ook regelmatig met cutters bezig voor uithol werk…
En diverse andere hulpmiddelen voor m’n draaibank
De badkuip staat al in de badkamer en is al een paar keer gebruikt.Gelukkig staat de badkamer nog bovenaan! Ik kijk met smart uit naar het eindresultaat van de badkuip in zijn natuurlijke habitat
Pfff, zoveel mensen die vol verwachting afwachten om dan te horen dat ie reeds geïnstalleerd en ingewijd isDe badkuip staat al in de badkamer en is al een paar keer gebruikt.
Maar ik wacht nog met foto’s maken tot de rest van de badkamer ook klaar is.
Ergens dit jaar.
Dit is volgens mij een holschaaf, een hol-en bolschaaf is er eentje die je van hol naar bol kunt stellen…, maar alleen in de schaafrichtingDit gaat mijn volgende klusje worden wat ik waarschijnlijk wel laat zien.
Een hol en bolschaaf.Hier een voorbeeld.
Ik maak er waarschijnlijk wel een ander model van.
Heb het effe opgezocht, staat onder de onderste fotoklopt, alleen geen burlMooie schaaf. Hier een linkje naar een sauer en steiner schaaf. Van deze schaaf vind ik het hout heel erg mooi.
Als ik zo'n stuk hout zie zou ik het meteen kopen.
Waat voor hout zou het zijn? Dessert ironwood burl?
dit is een toogschaaf.wat ik in het voorbeeld liet zien die wordt het.en dan nog 1 precies tegenover gesteld.Dit is volgens mij een holschaaf, een hol-en bolschaaf is er eentje die je van hol naar bol kunt stellen…, maar alleen in de schaafrichtingBekijk bijlage 151604
Je kan hier ook leuk shoppen!!!Mooie schaaf. Hier een linkje naar een sauer en steiner schaaf. Van deze schaaf vind ik het hout heel erg mooi.
Als ik zo'n stuk hout zie zou ik het meteen kopen.
Waat voor hout zou het zijn? Dessert ironwood burl?