Het onderstel wiel en diens as hangen erin. Nog niet vastgezet, want ze moeten waarschijnlijk nog links/rechts gesteld worden als het lint er eenmaal om gaat. Links een tafeltje met alle kleine onderdelen die weer nodig zullen zijn. Uiteraard moet er e.e.a. vervangen danwel gereviseerd worden.
Tja, dit proces laten ze niet zien in veel restauratiefilmpjes, want dat is veel te saai, maar het hoort er óók bij natuurlijk. Ik heb mijn BSW draadmetertje uit de verpakking gehaald en deze bout gemeten. Het plaatje zegt dat dit een '12G' bout is. Ik heb geen flauw benul wat dat betekent, maar prettig om te weten
.
Alle zijdes, kop en de randjes langs korrel 400 op een vlakke werkbank gehaald. Hierna primer op het kopje en dan zwart spuiten, wat ik met alle bouten ga doen (gewoon uit gemak, maar één kleur nodig). Ik heb een BSW tapset gekocht maar die is nét niet toereikend voor bouten van dit formaat. Gelukkig is het meerendeel veel kleiner dan dit, dus de set zal nog wel flink van pas komen hoop ik.
Hmmm... in het kopje 'zo leer ik nog eens wat':
en.wikipedia.org
Below is the historical thread size table, not to be confused with G threads, which are actually in use as
British Standard Pipe . For example a G½ (half inch) is 20.955mm in diameter.
[3]
Misschien die set maar weer terugsturen, blijkbaar heb ik een BSP bout voor me liggen?
Ok, ik kom een wereld aan info tegen via google, verschillende 'charts' met thread sizes... misschien moet ik eerst eens iemand vinden die hier grondig verstand van heeft om het mij uit te leggen.