@piet groeneweg : Wow...mooi antwoord, je kan hier zo aan de slag !! haha
Deze stukken lagen er een hele lange tijd bij de leverancier in de stelling. Ik ben gek op hout wat ergens al zo lang ligt dat iedereen het eigenlijk vergeten is. Dit is weer een andere soort amberboom dan dat ik heb liggen, deze lijkt veel groener met donkere vegen....Straks maar even een stukje schaven.
Het mango schaaf ik dan ook gelijk even. Door het ruwe oppervlakte heen leek er iets veelbelovend onder te zitten.
Het ziricote had ik laten liggen de vorige keer (toen stond er bijna 6 kuub hout) bovenop. Gisteren de hele stapel doorzocht. Het is een mengeling geworden van foutvrije stukken en stukken met redelijke defecten. Ik vind het vaak netjes dat je ook "mindere"delen meeneemt waar je met wat zaagwerk toch wel wat mee kan. Zij blij, ik blij
Lekker bakkie duitse koffie !! Het was weer een zeer geslaagd bezoek. Wel jammer dat er weinig meer te kopen is waar ik belangstelling voor heb. Maar ik weet wat ze standaard hebben dus dat is altijd goed.
Straks richting wp om het padoek wat geleverd wordt een plekje te geven. Hopelijk kan ik het vanmiddag allemaal al grofweg op lengte afkorten. Dan komt er wat spanning vrij, donderdag kan er dan gevlakt worden. Dit laatste gebeurt door mijn werkplaatsmakkers. Zij hadden wat speling deze week en kunnen dan makkelijk wat klussen overnemen. Iedereen blij !
Deze week ga ik me verdiepen in "otoplastieken" , ik word gek van die zweterige oorkappen
Prijzen lopen enorm uiteen,zelfs in de "groep" van industrieel gebruik.Van 100-160 euro heb ik ze al gevonden... Ik ga het liefst voor iets goeds ipv iets goedkoops. Iemand ervaring met otoplastieken ?