Vandaag wordt het een relatief rustige dag. Straks even naar de werkplaats om wat hout op te halen wat verstuurd gaat worden, was ik gisteren vergeten mee te nemen... We zijn zo blij met DHL als vervoerder. De optie dat zij de pakketjes op locatie komen ophalen is bijzonder prettig. Dat scheelt echt een heleboel werk. Ik kan me nog goed herinneren dat we 4 dagen per week met een auto vol zware pakketten naar t postkantoor reden. Man, dan heb je het hout echt vaak in je vingers. We hebben nu 2 verzendmomenten per week, dat geeft ook in huize Koorman veel rust. Geertje doet alle verzendingen namelijk gewoon naast haar reguliere baan. Natuurlijk helpen Sam en Eva (onze kinderen...vormen tevens de naam MASAVE) ook wel eens met inpakken.
Straks ga ik een partij eikenhout op de foto zetten voor een beginnende meubelmaakster. Zij was op zoek naar hout om mee te starten voor allerlei projecten. Binnenkort draait zij haar eerste beurs en heeft dus veel werkstukken nodig om te laten zien. Eiken is voor mij een product wat ik niet standaard heb liggen in grote aantallen...echter door de tijd heen neemt de hoeveelheid eiken toch toe. Dit gaat dus hopelijk begin deze week de deur uit. Zij blij,ik blij want komende week staan er 2 pallets olijfhout voor de deur. Stukken(110 stuks) van 20*180*600 ovengedroogd en een partij grillige stukken in 52 en 80mm dikte. Deze laatste zijn hopelijk erg breed en hebben allemaal de lengte rond de 1200mm. Erg gaaf voor bijzettafels !!
Deze week eindelijk weer eens bijgekletst met goede vriend Rendew via Skype. Het viel hem ook op dat ik eigenlijk weinig werkstukken meer tevoorschijn tover. Dat is inderdaad waar. Nou ja...er komen wel werkstukken de werkplaats uit maar weinig "vrij-werk". Zo nu en dan neem ik wel eens een klusje aan (naast het werk voor de fijnhouthandel). Het moeten echter wel dingen zijn die ik leuk vind om te maken. Zo heb ik vele snijplanken gemaakt, enkele schalen en een soort messenblok. Er liggen nog steeds schetsen klaar voor komende projecten. Ideeen genoeg maar momenteel vind ik erg veel plezier in de activiteiten voor ons bedrijf. T blijft toch werken met hout en er is weinig mooiers dan dat !