Afgelopen woensdag kwam alle aanvoer bijna tegelijkertijd.....oef........ T weer was ook niet dusdanig dat ik het buiten durfde te laten liggen gedurende de hele dag. Dus..gewoon bij plank 1 beginnen en dan stug doorgaan...de laatste komt vanzelf in beeld.....
Gelukkig had ik donderdag een vrije dag....Was ook wel nodig, ik voel nu nog steeds dat woensdag iets teveel was.
Gisteren heb ik het olijfessen vierzijdig geschaafd. Wat is het toch fijn werken met scherp gereedschap. Soms is dat wel een lastig ding. Wanneer doe je er nieuwe messen in ? Dat hangt bij mij vaak af van de klus. Zo heb ik gisteren gewoon doorgeschaafd met de "oude" messen totdat ik bijna op de uiteindelijke maten was. Toen gewisseld voor de laatste paar mm. We delen onze werkplaats momenteel met twee bedrijven en dus moeten we bepaalde kosten ook delen. Tersa messen zijn niet goedkoop maar we hebben nu een goed adres. Dat scheelt echt enorm qua prijs en qua standtijd.
Straks richting werkplaats , er gaat een boel hout de deur uit vandaag. Zelf een partij multiplex. Multiplex ?? Yep....een bestaande klant had dit nodig. Denk niet dat ik dit de volgende keer weer zou doen. Ik heb echt niets met multiplex
.
Er gaat ook veel brandhout de deur uit...schat dat t bij elkaar bijna 1 kuub is.... Dit keer in mijn buurman de gelukkige !
Moet zelf ook vandaag nog even aan de slag om een aantal esdoorn balken te schaven en te lijmen....
Deze foto ontving ik van een klant. "T lijkt net alsof er een mannetje met een baard in t olijfhout zit !"......Hahahaha....klopt inderdaad....
De lintzaag is ook weer helemaal klaar voor gebruik dankzij firma Disholt (
http://www.disholt.nl/) Zij doen momenteel al het slijpwerk voor ons. Wat een verschil met de vorige slijperij. Hier is net wat meer aandacht aan besteed. Veel scherper !! Ze slijpen ook voor particulieren !!
Zo...t is tijd...Even een rondje door t huis om alles klaar te leggen wat mee moet naar de werkplaats...oa lijm.... Goed weekend allemaal !!