Gisteren heb ik een heerlijke ochtend gehad in de werkplaats. Alles liep lekker...ongelovelijk wat je op een ochtend soms kan verzetten aan werk. Geertje was zo lief om met de auto even langs te komen om het hout op te halen. Een deel moest namelijk richting huis en ik ga zaterdag altijd op de fiets naar de werkplaats....dan kan je weinig hout meenemen
Wat ben ik toch gek op hout verlijmen....geen idee hoe het komt...
En ook het herzagen van hout is altijd weer een feest.... Dit is satijnnoten...volgende week alles netjes gladschaven...
Volgende week staan er alweer een paar leuke klusjes klaar. Allerlei kleine paneeltjes verlijmen tot aan A3 formaat aan toe. Een aantal mensen wil gaan houtsnijden maar het hout mocht niet kromtrekken...tja...dat kan ik nooit beloven maar ik geef dan altijd aan dat een verlijmd paneel stabieler is.....en dus mag ik een stapel "mini tafels" maken... Geen klus is mij te klein !!
Morgenochtend hoop ik verder te kunnen met wat kleine simpele opbergbakjes voor in mijn eigen werkplaatsje thuis. Het hout ligt al klaar, volledig op maat.Alleen nog even de verbindingen maken en de groeven voor de bodemplaat. Echter komen er ook wat mensen hout bekijken dus misschien moet ik het houtwerk doorschuiven naar de middag...we zien wel....
De plannen voor de open dag van Masave zijn nagenoeg gereed. Nog een paar kleine dingen regelen en dan kan ik een datum bekend maken. Nu al zin in deze dag !!