Aanschaf schuifmaat

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.409
4.065
Terborg
je moet al heel slordig zijn om elke week een nieuwe schuifmaat te moeten kopen
tenzij je een bedrijf hebt, waar de werknemers elke week een schuifmaat mee naar huis nemen
;)
Helemaal juist. Bij ons lag de voorraad schuifmaten op kantoor in mijn afgesloten la. Dat scheelt heel veel voorraadverschillen. Duimstokken ook zo'n artikel. Ik had er soms wel 20 thuis liggen.

Vandaag is mijn nieuwe schuifmaat binnen gekomen, was erg snel en de schuifmaat ziet er goed uit.
Licht goed in de hand en de behuizing van het display is aluminium en gelukkig geen kunststof.
Er zitten 2 batterijtjes bij, er gaat er maar 1 in, de tweede is reserve, netjes.
Ik heb wat dingetjes gemeten waarvan ik de dikte weet en dat meet de schuifmaat goed, ook de analoge schuifmaat meet hetzelfde.
Ik heb geen maat blokjes of iets dergelijks, dus ik kan niet controleren hoe precies de schuifmaat is.
Voor hout is de schuifmaat meer dan precies genoeg denk ik.
Ook het doosje is van goede kwaliteit en stevig.

_ 2025-04-04 om 21.54.17.jpg

• Leuk
Waarderingen: jaap en ZotVanHout

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
1.020
215
Stiens
Ja, was wat te snel. Ik las later dat het materiaal (iets met zilver in de SR44) gewoon beter is als het op opslagcapaciteit en dus gebruiksduur aan komt.

Bedankt.

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.151
121
Omgeving Amersfoort
Neem ipv een LR44 eens een SR44 knoopcel om in je schuifmaat te doen. Dan merk je gelijk dat een SR44 veel langer meegaat dan een LR44.
En wat vaak ook een dooddoener is dat de schuifmaten in de koude werkplaats liggen en iedereen weet dat een batterij/accu vele malen korter meegaat als het koud is. En omdat het een presicie instrument is zou het beter zijn om die op een constante temperatuur(20 graden is de eik temperatuur) te bewaren in een huiskamer bv. Mijn goedkope digitale schuifmaten en micrometers liggen ook gewoon in de werkplaats.
Maar mijn Mitutoyo digitale schijfmaat en micrometers liggen in de huiskamer opgeborgen tot ik echt precies moet werken met een passing op de draaibank bv., dan komen die mee naar de werkplaats.

beetje late reactie maar even de vraag:

ik weet uitmij hoofd niet welke batterij ik in mijn schuifmaatje heb maar zijn de "SR" variantjes van meer types beschikbaar?

ik meen dat ik een CR2025 heb, en ik haal die elke keer bij het opruimen braaf uit de schuifmaat maar dat wordt een beetje irritant omdat ik juist die digitale erbij heb gepakt om ff snel wat te meten maar moet dan elke keer het klepje open doen, knoopcel plaatsen en weer dicht doen en vice versa.

ik zal voor de volledigheid even thuis kijken welke batterij er precies in gaat.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.961
1.268
72
Veldhoven
Ja, door al dat gehannes met batterijtje er uit en er weer in ben ik het batterijdekseltje van mijn schuifmaat kwijtgeraakt.
Het was er eentje met een schroefje, dus die lag naast de schuifmaat in het kastje boven mijn metaaldraaibank. Op gegeven moment helaas.....dekseltje weg.
En natuurlijk was de schuifmaat net niet duur genoeg om een nieuw dekseltje te kunnen bestellen....

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.