Aanschaf schuifmaat

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.645
302
Neem ipv een LR44 eens een SR44 knoopcel om in je schuifmaat te doen. Dan merk je gelijk dat een SR44 veel langer meegaat dan een LR44.
Ik bedenk me nu (door de reactie van john1969) dat ik wellicht niet duidelijk was met mijn vraagstelling in mijn bericht #39.
Ik bedoelde of dat er meer mensen de ervaring/kennis delen over ander type batterijtjes toepassen zoals Triek77 dat beschrijft in bovenstaand citaat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: John1969

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.758
2.446
Klein-Brabant, Vlaanderen
gisteren een nieuwe digitale schuifmeter aan 4,95 euro gekocht
actieprijs
normaal 10 euro
parkside van lidl

ter controle hetzelfde hout met een andere, die ik reeds had, gemeten
topcraft van aldi

door het na het meten ontklemmen van het hout zijn er een paar 100den van een mm bij gekomen
verschil tussen metingen met beide meters is verwaarloosbaar of onbestaande

voor hout doen beide hun ding
voor metaal ga ik mij niet uitspreken

de topcraft heeft het nadeel dat het klepje om de batterij op zijn plaats te houden, onvoldoende vast zit
bewijs daarvan is dat het bij mij zoek geraakt is

voordeel van de parkside is dat de klep met een schroef vast zit
mogelijks ander voordeel is de CR2032-batterij ipv de LR44 (SR44 is een alternatief, maar iets duurder, en die heb ik nog niet direct in de rekken zien liggen)

1743508435151.png

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.528
2.264
Terkaple
www.woodworking.nl
Hier nog een fan van Mitutoyo, mijn analoge is van 1974 en de digitale van 20018 of zo. Net het 3e batterijtje ingedaan. Heb me ook wel eens laten verleiden tot eentje van de supermarkt, maar die toch maar weggegeven. Nu gebruik ik het alleen in de schuur, als je dit soort gereedschap ook mee op karwei neemt, zou ik de supermarkt versie daarvoor gebruiken. Ze zijn zeker niet slecht of onbruikbaar.

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.