Laatst bewerkt:

Ik denk dat dat betekent dat de antifouling coating nat gehouden moet worden omdat ie anders 'uitdroogt'. Een antifouling coating is bedoeld (naast natuurlijk als verf/coating) als slow-release formulering van een biocide dat moet voorkomen dat waterorganismen als algen en zeepokken zich hechten aan de romp en daar een groeiende kolonie vormen. Dat werkt het beste als de coating zich onder water bevindt, zodat het langzaam vrijkomende gif een soort van continue heel lage concentratie rond het schip vormt en vervolgens met het water wordt afgevoerd zodat er ruimte is voor nieuw vrijkomend gif. Als de boot op het droge ligt wordt het gif, dat wel steeds vrijkomt (door diffusie) niet afgevoerd. Dat heeft mogelijk effect op de coating, en leidt verder tot ophoping van het gif op de buitenkant van het schip.Wat zijn de gevolgen van het aangebrachte antifouling? aangezien er op het blik stond vermeld dat de boot na max 3 maanden te water gelaten moest worden..
Helaas moet/wil ik een aantal dingen veranderen. Ik ben niet tevreden met het resultaat van de bovenkant van de boot (het dek) dus wil dit geheel weer kaal schuren tot op het hout. vanwege een aantal witte puntjes in of onder de glasvezelmat, en krijg dat helaas niet weg.