Kwibus zei:
"Nu ben je tot zo ver goed bezig geweest."
"Niemand je verteld dat de temperatuur van het te bewerken oppervlak en het mengsel moet overeenkomen met de omgeving temperatuur?"
Sorry, maar ik volg je niet helemaal meer.. Eerst ben ik goed bezig en vervolgens niet meer?
Zoals Bas al aangaf, soms moet je zelf dingen ondervinden hoe iets in zijn werking gaat. Kijk, voor mij is een boot bouwen volledig nieuw! dat wil niet zeggen dat ik het niet kan, maar ik probeer het wel, en doordat ik het hele proces hier online op het forum zet, hoop ik door middel van commentaar/hulp van jullie iets meer te weten te komen hoe zo iets in zijn werking gaat, en ik begrijp je wel dat ik beter dunne stroken massief hout in de lengte langs de romp had kunnen lijmen, maar ik houd me nu voorlopig zo veel mogelijk aan de bouwtekening. Zo gauw ik meer ervaring heb opgedaan, en het leuk vind om vervolgens nog een boot te gaan bouwen houd ik jouw'n argument zeker in het achterhoofd!
Toch vriendelijk bedankt voor je berichtje!
Wat het glasweefsel betreft, eerst heb ik de banen glasweefsel aangebracht in de lengte richting van de boot, na tijdsgebrek laten uitharden, en vervolgens na een week, geschuurd en de 2e laag glasweefsel over de breedte van de boot aangebracht zoals op de foto's duidelijk te zien is.
Ja Scheppie, Kwibus doelt idd op de naden van de platen. En nee Scheppie, de boot krijgt een blanke lak, het onderwatergedeelte dekt net de geplamuurde gaten af en voorop aan het uiteinde komt iets van een rvs bescherm strip/plaat
Thx voor jullie reactie's