Woodpeckers, is de prijs reëel?

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.464
1.091
Omgeving Leiden
Woodpeckers meldt op hun site dat de productie in de USA gebeurt.
Een ts-600-2 tsquare is nu 119 dollar op hun site, bij gereedschap pro 277 euro.
Daar zit wel een verschil tussen: koers, invoerrechten, vervoer, btw en natuurlijk wat winst.
In Amerika ook niet goedkoop maar hier wel heel erg prijzig door de genoemde toeslagen.

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
412
409
Een ts-600-2 tsquare is nu 119 dollar op hun site, bij gereedschap pro 277 euro.
Daar zit wel een verschil tussen: koers, invoerrechten, vervoer, btw en natuurlijk wat winst.
In Amerika ook niet goedkoop maar hier wel heel erg prijzig door de genoemde toeslagen.
Dat is ook wel gewoon erg duur. Het hoort EUR199 te zijn.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Ik heb vanaf vorige week besloten niets meer aan te schaffen als er op staat made in the USA. Het liefst koop ik vanaf nu alles wat gemaakt is, in de Europese Unie. Prachtige fabrikaten, Woodpeckers, Lie Nielsen, Starrett maar we zouden deze Amerikaanse bedrijven moeten gaan boycotten. Ik weet het, het is een druppel op de gloeiende plaat, maar je moet ergens beginnen als Europees ingezetene? Over communistische bedrijven het zelfde concept.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
412
409
Ik heb vanaf vorige week besloten niets meer aan te schaffen als er op staat made in the USA. Het liefst koop ik vanaf nu alles wat gemaakt is, in de Europese Unie. Prachtige fabrikaten, Woodpeckers, Lie Nielsen maar we zouden deze Amerikaanse bedrijven moeten gaan boycotten. Ik weet het, het is een druppel op de gloeiende plaat, maar je moet ergens beginnen als Europees ingezetene? Over communistische bedrijven het zelfde concept.
Snap het helemaal, wil het niet helemaal boycotten maar als er een alternatief is, doe ik dat ook ja. Daarom ook Jessem ipv Woodpeckers.

Ben nu bijvoorbeeld op zoek naar een hoekaanslag voor de railzen van de invalzaag.. TSO maakt een mooie maar denk dat ik dan toch maar liever de variant van Benchdogs uit de UK bestel.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.652
3.336
Een groot deel van de amerikaanse bevolking heeft ook niet voor trump gekozen.

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
412
409
Het mooie van Nederland is dat we het compleet oneens mogen zijn. Wat iedereen doet met wat er op het wereldtoneel gebeurt moet iedereen voor zich weten, doe ik ook.

Die Jessem haken zullen binnenkort wel binnenkomen, ben benieuwd!

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
67
40
Staden
Het is europa die de amerikaanse producten al jaren zo duur maakt door ons op alles van buiten de eu invoerrechten te laten betalen. En sinds corona zijn de containerprijzen om te verschepen x6 geworden.
5 jaar terug was een ts-600 nog 159 euro bij de bovengenoemde winkel.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Een groot deel van de amerikaanse bevolking heeft ook niet voor trump gekozen.
klopt helemaal een groot deel heeft niet voor Trumpf gekozen maar het overgrote deel wel en die draait nu aan de knoppen, en die zorgen voor redelijk wat spanning in de wereld. Hitler was ook democratisch gekozen en ook hij had de meerderheid van de stemmen, helemaal legaal. Had ik hem als buurman willen hebben nou nee,.. en zijn hond had ik ook geen doodschop gegeven, dat doen dictators meestal zelf is de ervaring:ROFLMAO:.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
412
409
Het is europa die de amerikaanse producten al jaren zo duur maakt door ons op alles van buiten de eu invoerrechten te laten betalen. En sinds corona zijn de containerprijzen om te verschepen x6 geworden.
5 jaar terug was een ts-600 nog 159 euro bij de bovengenoemde winkel.
Dat geldt dan toch ook voor Jessem? Dat scheelt namelijk alsnog behoorlijk tov WP.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
724
257
Middelburg
Dat geldt dan toch ook voor Jessem? Dat scheelt namelijk alsnog behoorlijk tov WP.
De enige echte Nederlandse VOC mentaliteit waar is het goedkoopste de rest kan aan mijn kont roesten maar dat je voor Canadees gaat is wel top:LOL:(y)

Laatst bewerkt:

Senior10

Actieve deelnemer
4 jun 2024
40
14
Hoekschewaard
Los van het boycotten is het natuurlijk ook altijd goed om niet alleen afhankelijk te zijn van ver weg landen (dit om het geen politiek item te maken). Het is net als met de lokale vakhandel, ja het is meestal goedkoper om het via internet te bestellen, maar ik wil de lokale vakwinkelier/vakman niet graag missen. Dus ik koop ook regelmatig bij de lokale winkelier, ook al weet ik dat ik dan iets duurder uit ben, zodat hij bestaansrecht houdt in een klein dorp.

• Leuk
Waarderingen: Robert_T en 48rmc

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.