Ik ben niet zo dol op WP omdat ze maar door blijven gaan met het ontwikkelen en produceren van nieuwe variaties op winkelhaken, meestal volstrekt overbodig. De markt is volgens mij volledig overvoerd met dingen waarvan mens.
Dit is inderdaad gewoon de waarheid.
Als winkelhaak blijkt de Stanley het echt goed te doen. Elk jaar komt er minstens een dozijn voor mijn neus voorbij op mijn werk, en bij nameten met een DIN 00 zijn die altijd correct geweest. Zelf heb ik er ook 3 van aangeschaft en die zijn 90 graden..
Ik kijk ze alvorens ze¨( persoonlijk, voor mezelf, privé) aan te schaffen telkens goed na, vergelijk ze met andere merken winkelhaken van andere afmetingen. Misschien overdreven, maar het geeft wel een goed gevoel over de aankoop.
Tot nu toe kan ik die adviseren, en zeker voor mensen die geen zotte bedragen kunnen uitgeven. Je kunt er even goed houtverbindingen van de allerhoogste hoogste kwaliteit mee maken. En anders moet je meer oefenen.
De winkelhaak van Vogel( op mijn werk), bleek niet ( meer?) correct te zijn. Ik heb ze na een tijd uit circulatie gehouden te hebben, eens onder handen genomen en die terug recht gekregen. Dat forceren zal ik mogelijk niet kunnen herhalen, dat moet nog ervaren worden. Ik bracht ze terug in omloop, maar ga die wel in het oog houden.
Vele andere , "betere " merken komen ook vaak voorbij, en het aantal dat niet voldoet bij aanschaf is best hoog .
groeten
Ornament