Woodpeckers, is de prijs reëel?

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ik denk niet dat de prijs van WP heel erg omhoog is gegaan. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de sterke $ heeft tov van de €.

De prjsstijgingen van het verscherpen heeft overigens ook niet mee geholpen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Het antwoord op de OG-vraag is natuurlijk 'nee'. Maar er zullen altijd mensen zijn die voor 'ja' gaan & hun tool wall gaan vullen met rood aluminium... (Ben zelf ook niet helemaal onschuldig.)
DISCLAIMER: Ik heb nooit de volle mep betaald, maar via kortingsacties wat gekocht.
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Ik ben ook niet onschuldig maar heb veel rechtstreeks uit de US gehaald.
en zelf meegenomen bij een tripje? of online besteld? Ik heb overigens genoeg contacten in de US die het voor me kunnen kopen ergens lokaal en dan opsturen maar betwijfel of ik er veel mee opschiet.
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Gelijk m'n incra's maar een mooi plekje gegeven.. :)

Geweldig nauwkeurig met 0.25mm schaal.. het enige gemis van de starrett ten opzichte van de WP haken zijn de gaatjes.. bij deze opgelost. Incra heeft alleen geen druppelvormige gaatjes zodat je er met meerdere afmetingen potloden mee kan aftekenen, maar verder super.

Verbaasde me ook hoe "goedkoop" het was. EUR77 inclusief verzendkosten voor het setje van 3. Daar heb je volgens mij niet eens een fatsoenlijke chinese variant voor.

Het handigheidje van die incra's is dat het randje op het rode T-stukje opstaand is zodat je de lineaal er tegenaan kan schuiven en het dus automatisch haaks is. Dat had de chinees die ik ooit gehad heb niet. Bouwkwaliteit was ook minder.
 

Bijlagen

  • IMG_6920.jpg
    IMG_6920.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 99

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
en zelf meegenomen bij een tripje? of online besteld? Ik heb overigens genoeg contacten in de US die het voor me kunnen kopen ergens lokaal en dan opsturen maar betwijfel of ik er veel mee opschiet.
Zelf meegenomen en laten verzendingen voor bevriende oud-collega's.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Het handigheidje van die incra's is dat het randje op het rode T-stukje opstaand is zodat je de lineaal er tegenaan kan schuiven en het dus automatisch haaks is. Dat had de chinees die ik ooit gehad heb niet. Bouwkwaliteit was ook minder.
Dat is inderdaad een leuk prijsje. Voor deze prijs ben ik het nog niet tegengekomen.
 

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Woodpeckers is naar mijn mening toch ook wel op bepaalde producten belachelijk duur geworden. Ik bezit ook enkele linialen en de t-square ervan en ben er zeer tevreden mee maar om de huidige prijzen nog te verantwoorden weet ik niet. De t-square zo'n 3 jaar terug aangeschaft voor een 145EUR in een mdf, nu 209EUR met een haakje voor aan de muur?
Ook heb ik lang zitten kijken naar de precision square 660mm maar voor 548EUR??? Dan zou je toch al eens ergens anders gaan kijken en heb ik de veiko 600mm aangeschaft voor 62EUR verzending inbegrepen. En ik weet niet waar die bijna 500EUR verschil dan zit van een woodpeckers maar die veiko is perfect haaks dus doet waarvoor ik deze gekocht heb.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.841
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Woodpeckers is de Rolex onder de meetmiddelen. Die 500 euro verschil is toegevoegde waarde ;)
In de cosmetica noemen we dat 'sterrenstof'; overigens vind ik de 'innovaties' van WP, net als die van Bridge City, vaak wel indrukwekkend - al zijn de prijzen wel om tegen aan te hikken. Maar wij hebben een aantal zaken van WP waarvan ik de prijs het waard vond - zoals de corpus-hoekklemmen.

We hebben ook een aantal Veiko/Hongdui klonen, waar ik ook tevreden over ben - maar daar stonden ook een aantal miskopen tegenover...
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Woodpeckers is naar mijn mening toch ook wel op bepaalde producten belachelijk duur geworden. Ik bezit ook enkele linialen en de t-square ervan en ben er zeer tevreden mee maar om de huidige prijzen nog te verantwoorden weet ik niet. De t-square zo'n 3 jaar terug aangeschaft voor een 145EUR in een mdf, nu 209EUR met een haakje voor aan de muur?
Ja zo ken ik er ook nog wel een. Drie jaar geleden was een brood bij de bakker ook goedkoper dan nu. Was mijn auto ook goedkoper dan nu en was de prijs voor een liter diesel ook veeeeeeel lager.
Ook heb ik lang zitten kijken naar de precision square 660mm maar voor 548EUR??? Dan zou je toch al eens ergens anders gaan kijken en heb ik de veiko 600mm aangeschaft voor 62EUR verzending inbegrepen. En ik weet niet waar die bijna 500EUR verschil dan zit van een woodpeckers maar die veiko is perfect haaks dus doet waarvoor ik deze gekocht heb.
De square 2616 kost bij WP $299, zeg maar €299 met de huidige koers. Hoe zou het komen denk je dat deze in NL bijna 2x zo duur uitvalt?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ja zo ken ik er ook nog wel een. Drie jaar geleden was een brood bij de bakker ook goedkoper dan nu. Was mijn auto ook goedkoper dan nu en was de prijs voor een liter diesel ook veeeeeeel lager.

De square 2616 kost bij WP $299, zeg maar €299 met de huidige koers. Hoe zou het komen denk je dat deze in NL bijna 2x zo duur uitvalt?
Nou klopt die vergelijking niet echt, een kilo aluminium is een paar euro, als dat 5 keer zoveel geworden is zijn de materiaalkosten nog steeds maar een fractie van het eindproduct;)
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ik mag toch hopen dat je weet dat de prijs van het eindproduct niet enkel wordt bepaald door de inkoopkosten van de grondstof 😉
 
Laatst bewerkt:

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Zal eerlijk toegeven ik heb er niet 1.
Heb er wel naar gekeken en getwijfeld.
Maar aangezien er redelijk wat alternatieve zijn had ik besloten het niet te doen.

Gok dat de prijs redelijk merk gebonden is zoals bij veel grote merken.( youtube heeft zeker geholpen )
Zijn ze goed vast en zeker, maar om er meer voor te betalen omdat het een bepaald merk draagt dat gaat mij te ver.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Er zijn genoeg timmerlieden (en andere vakmannen) die perfect werk afleveren met gereedschap dat ze 40 jaar geleden bij de start van hun opleiding gekregen hebben. Een winkelhaak die iedere dag minstens één keer op de grond valt, een duimstok waar de maten nog nauwelijks leesbaar zijn, een zaag die al jaren niet geslepen is. En toch leveren ze goed werk.
De nauwkeurigheid van meetgereedschap bij houtbewerking is niet prioritair voor een nauwkeurig resultaat. Dat is afhankelijk van degene die het gereedschap vasthoudt.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Ik mag toch hopen dat je weet dat de prijs van het eindproduct niet enkel wordt bepaald door de inkoopkosten van de grondstof 😉
Ik mag toch hopen dat een prijsstijging van dik 50% in 3 jaar, niet alleen door je onderbouwd word met inflatie.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
444
Noord-Veluwe
Ik moet eerlijk toegeven dat ik best het een en ander van Woodpeckers in mijn collectie heb en dat ik met bijna al hun producten erg tevreden ben. Maar als je het mij vraagt kun je beter kijken naar meet- en aftekengereedschap uit de metaalbewerking als je op zoek bent naar een goede prijs-prestatieverhouding. Ik heb bijvoorbeeld een aantal blokhaken van Vogel die nog nauwkeuriger zijn en een heel stuk goedkoper waren, inclusief certificaat.

Eigenlijk zijn er maar 2 redenen waarom ik dat niet structureel doe: de soms handige toegevoegde functionaliteit (al zijn dat soms maar bijkomstigheden), en het gewicht. Daarnaast ben ik trouwens ook meer dan tevreden over de spullen van Shinwa en die zijn zeer betaalbaar. Dus dat is absoluut ook een goed alternatief voor Woodpeckers.

Toch heb ik geen spijt van mijn aankopen bij hun. Hoewel er met de huidige prijzen zeker wel een serieus grotere drempel is ontstaan. Gelukkig heb ik het meeste al een hele tijd terug gekocht, toen het nog iets beter betaalbaar was. Een van de redenen is de *bijzonder goede klantenservice*. Dat is in mijn ogen echt wat waard. De andere is dat ze soms gereedschapjes hebben die je ergens anders niet zult vinden in die kwaliteit. Een voorbeeld daarvan is de aanslag voor mijn Festool geleiderail waarvan ik de hoek zeer zuiver en reproduceerbaar kan instellen zonder gedoe. Dat ding is echt een toppertje voor mijn gebruik.

Kortom: Nodig? Nee. Duur? Ja, absoluut. Te duur? Soms wel. Goed? Ja. Goed genoeg om die hoge prijs ervoor over te hebben? Dat kan ik niet voor je beoordelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LvdE

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.