VanDikte, Verse lucht is prima in orde, maar bedankt voor de tip, men kan niet voorzichtig genoeg zijn.
De Haan, bedankt voor de tip, maar de snippers gaan gratis naar een goede vriendin voor de stal.
Heb eigenlijk net te weinig om goed van te kunnen stoken.
Briketten maken heb ik overwogen, maar is me te veel werk.
Ook moet ik door de nieuwe betimmering en golfplaten heen voor de afvoer.
De Zibro is eigenlijk hier wel de beste oplossing.
Puff, het is de Zibro Kamin LCR 3 a (Laser) heeft voor mijn ruimte van 50 M3 zeer veel overcapaciteit.
Op Marktplaats staan wel lasers, dit model moet je even naar zoeken.
Wat brandstofgebruik betreft zal je met een Zibro, of Qlima, als ze nu heten, veel voordeliger uit zijn.
Als jij en eventueel andere belangstellenden mij pmmen, geef ik het adres waar ik de mijne gekocht heb.
Die heeft er wel meer, is een uit de hand gelopen hobby van hem.
Zet om die reden liever geen adres hier op de site.
Hij heeft ruim voldoende kennis voor reparatie en onderhoud.
Heeft zeer redelijke verkoopprijzen.
Je hebt trouwens bijna geen onderhoud aan deze kachels.
Heb wat adressen gegoogled : Drenthe, Steenwijk, in het midden van het land. in de buurt van Rotterdam.
Er zijn er nog wel meer, Google dan op C petroleum (Zibro), duurder als 1,50 p.l. overslaan.
Als je het rijden er voor over hebt kan je heel goedkoop in Belgie terecht, net over de grens bij Breda.
In Zibro kouskachels kan je ook de ouderwetse petroleum prima stoken.
Daar heb je geen stopcontact bij nodig, de lasers moeten wel netspanning ivm ontsteking en aanjager.
Sommigen stoken nog wel andere olie in de kouskachel, in dat geval verwijs ik door naar YouTube : Kerosine heather. Heb zelf geen ervaring met die olie.
Al met al een heel verhaal geworden, maar ben erg content met deze kachel !