De laatste vordering die ik gepost had was dat het bovenblad klaar was (het verlijmen) daarna is er nogal wat gedaan (en mis gegaan)
Het blad zonder klemmen
Omdat het blad niet helemaal vlak was haal ik er een laagje af met de bovenfrees en een geleider die ik in elkaar geknutseld heb
Een langzaam/saai klusje maar ach... daarna komt het leukere werk
En dan gaat het fout, ^Q&#$%@$#& dat is dus het gevaar met saaie klusje, onvoldoende opletten
Goed gekeken wat de opties zijn maar helaas moet er nog een extra laagje af
Inmiddels 'het beest' uit de krochten van de Man's Cave opgezocht, een schuurzool van maar liefst 200mm
60, 80, 120 en toen overgeschakeld naar de mirka machine, die heeft een kleinere uitslag en daar nog geschuurd met 150, 240 en 360
Later schuur ik alles nog goed na
Dit ziet er toch wel gelikt uit
Tijd om aan de hoekstukken te beginnen
Ik heb wat gespeeld met diverse radius en uiteindelijk de keuze laten vallen op wat de lintzaag aankon
Met een 89mm gatenboor maak ik een gat dat net niet door is
Op het blad van de lintzaag heb ik een plankje geschroefd, daarop zet ik het te zagen stuk met een schroef vast, dat wordt het draaipunt
Ik moest wel even zoeken naar de juiste plek om er soepel doorheen te zagen
Et voila.....
Dat ziet er prima uit, er zal nog wel het nodig een schuurwerk aan te pas komen voordat het helemaal goed is, maar ach, de basis is wat mij betreft prima
Even vanaf de andere kant met de gatenboor de laatste mm boren en dan is dit het resultaat
Nu maar herhalen totdat er 44 van deze dingen staan (ben tot 33 gekomen vandaag, toen was ik het zat)
ik heb met 2 balkjes een soort van goot gemaakt waar de halve manen naast elkaar geplaatst konden worden en allemaal min of meer gelijk lagen
Paar klemmen d'r op en drogen maar
Morgen ga ik naar Maja158 die daar op zijn CNC de gaatjes voor de USB poorten gaat infrezen....tof, daar heb ik zin in !