wat het met klemkracht doet weet ik niet, maarja.... je kan dan wel aan twee kanten aandraaien ;-)
Ok....tekenen kan ik niet echt
ik hoop dat dit duidelijk maakt hoe het middenblad ondersteunt wordt
daar zitten natuurlijk straks lade fronten voor dus zie je er niks meer van
Tussen het boven en middenblad wilde ik eigenlijk geen schotjes plaatsen, visueel zou het 1 grote plaat moeten lijken
of dit slim is weet ik niet, de dikte van het bovenblad is 4,5 a 5,0 cm dik
-----------------------------------------
Vandaag weer verder
Dit is het hulpstuk dat ik even snel in elkaar heb geflanst voor het zagen vd latten
Twee keer de helft is samen ook één hele
Eerst stukjes hout uitzoeken uit het restmateriaal
Zo....de halfjes zijn klaar
Dit is de stapel houtjes voor het werkblad
Ze liggen niet zoals ze uiteindelijk gelijmd worden, maar het oppervlakte blijft natuurlijk hetzelfde, dit is dan ook genoeg voor het blad
Nu ga ik latjes uitzoeken, de kleuren zoveel mogelijk verschillend, dus goed mixen
zodat er niet een hele batch met een gelijk lijkende kleur naast elkaar belanden.
Elk latje heeft twee kanten waar ik uit kan kiezen, het verschil kan erg groot zijn
Dit is de andere kant van het eerder getoonde stukje hout en heeft een hele andere tekening
Om optimaal gebruik te maken van de tekening van het hout moet elk latje goed bekeken worden
Als dat gedaan is ga ik alle latjes op zijn plek leggen, zodat ik de richting kan bepalen, soms is het mooier om een latjes te roteren (180 graden)
Al met al een intensief proces
Ok....tekenen kan ik niet echt
ik hoop dat dit duidelijk maakt hoe het middenblad ondersteunt wordt
daar zitten natuurlijk straks lade fronten voor dus zie je er niks meer van
Tussen het boven en middenblad wilde ik eigenlijk geen schotjes plaatsen, visueel zou het 1 grote plaat moeten lijken
of dit slim is weet ik niet, de dikte van het bovenblad is 4,5 a 5,0 cm dik
-----------------------------------------
Vandaag weer verder
Dit is het hulpstuk dat ik even snel in elkaar heb geflanst voor het zagen vd latten
Twee keer de helft is samen ook één hele
Eerst stukjes hout uitzoeken uit het restmateriaal
Zo....de halfjes zijn klaar
Dit is de stapel houtjes voor het werkblad
Ze liggen niet zoals ze uiteindelijk gelijmd worden, maar het oppervlakte blijft natuurlijk hetzelfde, dit is dan ook genoeg voor het blad
Nu ga ik latjes uitzoeken, de kleuren zoveel mogelijk verschillend, dus goed mixen
zodat er niet een hele batch met een gelijk lijkende kleur naast elkaar belanden.
Elk latje heeft twee kanten waar ik uit kan kiezen, het verschil kan erg groot zijn
Dit is de andere kant van het eerder getoonde stukje hout en heeft een hele andere tekening
Om optimaal gebruik te maken van de tekening van het hout moet elk latje goed bekeken worden
Als dat gedaan is ga ik alle latjes op zijn plek leggen, zodat ik de richting kan bepalen, soms is het mooier om een latjes te roteren (180 graden)
Al met al een intensief proces