Na uitgehuild te zijn, een aai over mijn bol en een kus gehad te hebben weer even verder gegaan.
Zoals ik al eerder schreef maak ik op de lintzaag de bogen, simpel maar effectief
ik heb 2 gaatjes in de goot geboord en daar doorheen van onderaf een houten plaatje op het bovenblad geschroefd
Op dat blad schroef ik de te zagen delen vast en draai ze dan rond
Met een klein beetje geduld staat er dan niet veel later een stapel waar ik weer mee verder kan
Eenmaal de boog gezaagd moet het hart er nog uit
Dit is al van één zijde voor 80% geboord/gezaagd en de rest door ik van de andere kant, zo heb ik in ieder geval geen last van uitbreken
De stapel van overtollig materiaal wordt steeds groter, daar moeten we nog maar eens wat voor verzinnen
Ik heb een slee gemaakt waarop ik de bogen stapel en ze een redelijk gelijk kan houden
En zo staat het andere deel ook klaar
Ondertussen maak ik ook een schuurblok zodat ik de boel goed vlak (maar toch rond) kan schuren
Simpel, maar effectief
Om alles met het handje te schuren duurt me te lang, dus eerst maar een stuk met de schuurmachine
Langzamerhand begint er vorm in te komen
daarna het schuurblok met korrel60 en dan nog even met de kleinere schuurblokje en een fijnere korrel
Hoe groot de bogen precies moeten worden én de kanten precies op elkaar haaks te zagen heb ik nog wat moeite mee, telt ook mee dat ik bang ben het te verprutsen
Dus ik zaag ze eerst meer iets ruimer, weghalen kan altijd nog
En zó moet het er uit komen te zien
Ik twijfel nog of er tussen het blad en de bocht ook een fineer laagje komt, ik denk het wel