Anyway ik heb de AUK Router besteld met zo een muscle chuck...je moet er vaak toch zelf achterkomen of het iets voor jezelf is...(citaat Koos)
Goede keus, ik ben heel tevreden met de AUK. Ook de toerenregeling in de NVR is prettig. Ben benieuwd naar je ervaring met de Muscle Chuck. Wellicht dat ik me er ook nog aan ga wagen
.
Ik vertrouw die freeshuls van 12,7 naar 12mm niet zo (maar dat is alleen een idee, geen ervaring). Ik zie dat de fabrikanten van de betere frezen zich er niet aan wagen. Maar wie weet.
Wat bedoel je dan precies met kalibreren, GH1? Ik sta ook op het punt om een lift en bijhorende frees te bestellen, heb jullie meningen met veel interesse gevolgd.
Dat deel was specifiek van toepassing op de mc.... daar is bij vibratie, indien alles niet helemaal lekker uitgelijnd is, vaak de oplossing om te zoeken hoe de combinatie frees/mc het beste draait. Dan zoek je de beste positie van de mc tov. de frees-as. Maar als ik het zo lees komt dat ook weer niet zo vaak voor..... en het ding levert wel een hoop gemak op.
Een goede freeslift en frees gaat je veel plezier opleveren. Daar heb je ook niet veel werk aan als de combi past.