Nou, dit mag wel weer een update zie ik.
Vandaag even flink de bezem erdoor gehaald, het was echt heel hard nodig. Daarna weer alles erin passen...
Ja ja, het staat nog steeds erg vol. Rechts wat voorraad hout (voornamelijk restanten, wat platen en het wilgenhout voor het bureau) en op de werkbank ligt al vuren klaar voor een kastje voor mijn dochter.
De oude trouwe Dikke Danckaert. Nog steeds de gaafste machine in mijn bezit. Draait zonder mekkeren zijn toertjes, al heb ik hem uiteraard niet elke week nodig. Nu ik betere afzuiging heb gemaakt via een vacuumbox onder het blad heb ik de dunne pijp niet meer nodig en ga ik de afzuiging tzt omleggen via de onderzijde zodat die slang niet meer in de weg hangt.
de gietijzeren draaibank. Nog niet echt gebruikt, ik heb de beveiliging ook nog niet af. Zou er ook graag nog een betere schakelaar op zetten (zo'n grote hendel, net als bij de lintzagen). Doet het wel prima en heel geschikt voor het zwaardere werk (stammen).
Het metaalhoekje.
De Jets. Sprak iemand van IGM tools op de Baptist beurs en die vond het maar 'troep'
. Nou hij mag best een 1600xl bij me dumpen als hij er niet vanaf komt hoor.
de rest van het gietijzer. De geleiderbevestiging van de kleine lintzaag moet opnieuw getapt worden, die is weer los gekomen.
en de ouwe trouwe werkbank. Alhoewel de plannen voor de vervanger steeds meer vorm beginnen te krijgen (zeker na het bezoek aan baptist heb ik weer nieuwe dingen gezien) blijft deze roubo-ripoff van afvaldouglas mij zonder morren van dienst. Hij dient tegenwoordig ook als lijmklem door de kopklem te gebruiken icm een lat op de andere zijde geklemd. Effectief een 1m70 lange opsluitbank, iets waar ik een beter ontwerp voor ga maken in de opvolger, want super praktisch voor de grotere projecten. O.a. nodig gehad voor het 'Japanse' bureau waarbij ik honderd latten dwars op elkaar heb gelijmd.
De nieuwe werkplaats die ik in de tuin wil oprichten (apart project) moet misschien een jaartje opschuiven omdat ik wellicht van baan wil wisselen dit jaar en dat is altijd spannend, dus pot ik even wat meer geld op voor het geval dat. Maar voorlopig kan ik hier goed uit de voeten... al is het wat krap
.