Gottegot, alweer een jaar geleden sinds een update.
Ik ben vandaag weer grote schoonmaak aan het houden. Onze fietsenschuur (waar normaal ook tuingereedschap hoort te staan) staat op instorten en moet vervangen worden. Ik moet dus even tijdelijk wat extra spul in de werkplaats stallen. Dat betekent de veegmachine (die nog op dinosap loopt) maar ook de net vervangen grasmaaier, die nu op zelf opgewekte stroom kan rijden.
Voorin op dollies de houten draaibank.
voordat de fietsenschuur plat gaat moet hij eerst leeggeruimd, maar dan gebruik ik die lege ruimte eerst nog even als spuitcabine om de oude draaibank te schuren en goed in de permetrine te zetten.
Deze metaalwerkhoek ben ik eigenlijk veel sneller dan gedacht, ontgroeid. Die gaat dus binnenkort verplaatst en geprofessionaliseerd worden achterin de werkplaats. De plaats die vrij komt alhier gaat waarschijnlijk extra werkruimte worden, hoe precies heb ik nog niet bedacht.
Hier vinden we dus nu ook even het tuingereedschap in een snel gemaakte hangplek, de freestafel die sinds aanschaf nog niet gebruikt is (ik twijfel eerlijk gezegd of ik dat ooit wel ga doen, doe me een goed bod zou ik zeggen) en het handgereedschap. In de ruimte onder de lade wil ik eigenlijk een grote lade op wielen maken om grotere zaken in op te bergen.
De krachstroom draaibank achterin is nog steeds een 'work in progress' met lage prio omdat ik hem niet direct nodig heb. Hij functioneert prima zoals hij nu staat maar moet eigenlijk een likje verf en ik wil die kooi om de aandrijving afmaken zodat ik niet per ongeluk mijn baard ertussen heb als het even stevig waait
.
Dit was de eerste werkbank die ik ooit bouwde. Multiplex met een vuren frame, aan de achterwand verankerd. Retestevig en een prettige werkhoogte voor wat fijner werk. Aangezien deze nu meer en meer als stortplek gebruikt werd ga ik hier flink in ruimen en ga ik hier dus de nieuwe metaalhoek bouwen. Er komt een afzuiger voor lasdampen, extra verlichting, kastruimte, lades (waar het kachelje nu staat, die niet meer aangesloten gaat worden omdat ik overga op een warm/koud airco) en een hoop wandruimte voor al het gereedschap dat ik ondertussen verzameld heb. Ook ga ik deze sectie van de werkplaats, inclusief de trap, afscheiden met van die doorzichtige plastic lamellen. Dat heeft als dubbel voordeel dat de warmte beneden blijft hangen als ik moet stoken en metaalstof en krullen niet het houtgedeelte in geslingerd kunnen worden.
Nu ik deze grote wijzigingen ga maken twijfel ik wel of ik wat met de vloer ga doen. Sommige werkbanken zijn echt niet meer te verplaatsen, maar dat rauwe beton hangt me wel een beetje de keel uit. Het loopt onprettig en stoft als de ziekte. Bovendien is het echt heel ongelijk gegoten en dat is vervelend met gereedschap op wielen.
Ik twijfel of ik een gietvloer eroverheen moet gooien of misschien gewoon bij zo'n dumpshop een restpartij laminaat moet halen. Het laatste staat wel gezelliger. Ideeën?