Tip Amazon.nl en Bessey KRE-80 corpus klemmen

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Het mysterie wordt alsmaar groter en complexer. Uit de tracing info van Amazon maak ik op dat mijn bestelling van 2x2 800-klemmen uit Warschau (Polen) komt (en donderdag, dus vandaag arriveert).
Wie snapt er nu nog iets van? Ik kan me voorstellen dat de verkoopprijs in een land met wat minder BNP (per capita) dan het onze lager ligt, maar dan nog…? Something strange is going on…
De locatie waar degelijke producten vandaan komen en de reis die het aflegt is wel vaker "vreemd" te noemen, maar ook die van mij komen uit polen. Als ik amazon mag geloven komen ze vandaag binnen.

Ik zoek er verder ook niks achter anders dan het prijs-algoritme van amazon die wat fouten maakt.
 

youdshoorn

Nieuw lid
2 okt 2016
21
2
Den Haag
Heeft iemand na dinsdag ochtend (nacht) nog de aanbieding gezien?

Ik heb dinsdag avond rond 00.00 en 04.30 gekeken, woensdag overdag elk kwartier en vanochtend rond 06.00 maar heb niets gezien.
 

djjvb

Actieve deelnemer
20 sep 2017
44
14
Nijkerk
Heeft iemand na dinsdag ochtend (nacht) nog de aanbieding gezien?

Ik heb dinsdag avond rond 00.00 en 04.30 gekeken, woensdag overdag elk kwartier en vanochtend rond 06.00 maar heb niets gezien.
Nee. Heb niet exacte momenten bijgehouden, maar rond de gemelde tijden van rond 23.30/23.45 en 6.30 en als het kon ook 3u of 4.30. Niks meer gezien. Daarnaast hebben de 60 en 80 volgens mij nu ook weer eigen hogere Amazon prijzen. Dus niet de hogere prijzen door derde aanbieders.

Heb geen idee hoe het algoritme werkt en/of misschien sets die terugkomen nog voor een oude prijs worden 'losgegeven', maar het lijkt erop dat het voor nu even over is?
 

Erik56

Nieuw lid
16 aug 2021
18
3
winterswijk
Nee. Heb niet exacte momenten bijgehouden, maar rond de gemelde tijden van rond 23.30/23.45 en 6.30 en als het kon ook 3u of 4.30. Niks meer gezien. Daarnaast hebben de 60 en 80 volgens mij nu ook weer eigen hogere Amazon prijzen. Dus niet de hogere prijzen door derde aanbieders.

Heb geen idee hoe het algoritme werkt en/of misschien sets die terugkomen nog voor een oude prijs worden 'losgegeven', maar het lijkt erop dat het voor nu even over is?
Waren weer normale prijzen.

Ik vraag me overigens af of dit echt met het algoritme te maken heeft.
In het verleden (set/okt2020), op dit forum, werd al meerdere malen gesproken over dergelijke aanbiedingen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
het lijkt erop dat het voor nu even over is?
ik had ze intussen reeds aan rond de 130 euro zien staan
nu is het zelfs 165 😭
op 9 sep heb ik ze aan 63 gekocht 🤸‍♂️

bemerking: bij lange lengtes lijkt de kreV handiger, omdat je bij die de eindklem naar het midden kan verplaatsen, zodat de stangen bij een kort werkstuk niet aan 1 kanyt overhangen

vraag: heeft iemand reeds de adapter corpus klem (foto onderaan) als toebehoren besteld ?

1633002834972.png



1633003427074.png
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ik heb die adapter corpus klem als set gekocht bij de KREV1000. Tot nu toe nog niet echt nodig gehad maar wel uitgetest en het was echt handig.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Super handig die adapters! Voor schuin klemmen, klemkracht meer te focussen op bepaalde punten, maar ook voor gewoon te klemmen met een bredere spreiding.

Verder is er voor kleine werkstukken vaak minder klemkracht nodig, daarvoor gebruik ik persoonlijk liever de Uniklamps. De KRE's blijven, ondanks maar 600mm, toch vaak vrij log als het over het fijnere klemwerk gaat. Uniklamps zijn nog de helft goedkoper en aanzienlijk lichter, het gebeurt ook zelden dat ze qua klemkracht niet voldoen (y)
 

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
146
30
Super handig die adapters! Voor schuin klemmen, klemkracht meer te focussen op bepaalde punten, maar ook voor gewoon te klemmen met een bredere spreiding.

Verder is er voor kleine werkstukken vaak minder klemkracht nodig, daarvoor gebruik ik persoonlijk liever de Uniklamps. De KRE's blijven, ondanks maar 600mm, toch vaak vrij log als het over het fijnere klemwerk gaat. Uniklamps zijn nog de helft goedkoper en aanzienlijk lichter, het gebeurt ook zelden dat ze qua klemkracht niet voldoen (y)
Zag dat de UniKlamp UK er ook in een 80 en 100 cm versie aankomt.
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Hier gister helaas de bezorger gemist, maar vandaag proberen ze het opnieuw.
Ook dit pakket komt uit Polen. Twee setjes besteld, en twee setjes viavia besteld, dus hopelijk gaat alles goed!
Eigenlijk heb ik nog geen plek voor projecten die deze klemmen nodig hebben. (ik moet hoognodig mijn werkplaatsje wat beter inrichten en opruimen), maar zo'n deal kon ik niet laten liggen.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Hier gister helaas de bezorger gemist, maar vandaag proberen ze het opnieuw.
Ook dit pakket komt uit Polen. Twee setjes besteld, en twee setjes viavia besteld, dus hopelijk gaat alles goed!
Eigenlijk heb ik nog geen plek voor projecten die deze klemmen nodig hebben. (ik moet hoognodig mijn werkplaatsje wat beter inrichten en opruimen), maar zo'n deal kon ik niet laten liggen.
"Viavia" heeft de paketbezorger ook gemist...of liever gezegd, er was wel iemand thuis, maar omdat mijn flat wat moeilijk bereikbaar is, gok ik dat de bezorger te lui was om een paar meter extra te lopen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
"Viavia" heeft de paketbezorger ook gemist...of liever gezegd, er was wel iemand thuis, maar omdat mijn flat wat moeilijk bereikbaar is, gok ik dat de bezorger te lui was om een paar meter extra te lopen :(
Tja, is ook groot en zwaar natuurlijk.
En kost te veel tijd ofzo.

Nu heb je natuurlijk ook geen 'niet thuis' code om hem bij een ophaalpunt te laten bezorgen.
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Als je 2x2 80cm hebt besteld snap ik het wel. Die komen nog weer in een doos van Amazon en zijn echt gigantisch. M’n 2 zonen konden zich er in verstoppen 😂
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Als je 2x2 80cm hebt besteld snap ik het wel. Die komen nog weer in een doos van Amazon en zijn echt gigantisch. M’n 2 zonen konden zich er in verstoppen 😂
Hij heeft 2x2 * 80cm voor zichzelf, én 2x2* 80 voor mij besteld :p
Dus het zal inderdaad groot en zwaar zijn.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Als je 2x2 80cm hebt besteld snap ik het wel. Die komen nog weer in een doos van Amazon en zijn echt gigantisch. M’n 2 zonen konden zich er in verstoppen 😂
Zijn jouw zoons net geboren? Bij mij viel het erg mee met het formaat doos. De eerste zending dan.
Doos nummer 2 ligt bij de buren, maar de buurvrouw was gisteravond toen ik thuis kwam al naar bed en vanochtend toen ik naar werk ging lag ze er denk ik nog in :)

Er wordt geadverteerd dat de twee bekken parallel zijn, maar bij mij zijn ze dat in open toestand absoluut niet, hoe is dat bij jullie?
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
252
102
Ik had lever datum 12 okt maar vandaag 2 sets binnen gekregen. Alles perfect.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.