Tip Amazon.nl en Bessey KRE-80 corpus klemmen

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik heb een mss wat rare insteek in deze. Als ik de 'nieuwe' 600’s vergelijk met de oude die ik al had, lijkt het erop dat de kwaliteit op onderdelen wat minder is. Spuitgietwerk is grover, handvaten minder verfijnd, dat soort dingen. Zou het kunnen dat Bessey een partij ondermaatse spullen via dit kanaal probeert te lozen zonder de tussenhandel daar mee te belasten?

NB. Qua klemmen en zo werken de nieuwe echt ook goed, maar het viel me vandaag op toen ik de nieuwe voor het eerst gebruikte.

O - en de laatste 800's die ik besteld heb zouden donderdag komen.

Plot twist: het zijn allemaal Chinese imitaties

o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: starf en antwerpenpjvan

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Ik heb een mss wat rare insteek in deze. Als ik de 'nieuwe' 600’s vergelijk met de oude die ik al had, lijkt het erop dat de kwaliteit op onderdelen wat minder is. Spuitgietwerk is grover, handvaten minder verfijnd, dat soort dingen. Zou het kunnen dat Bessey een partij ondermaatse spullen via dit kanaal probeert te lozen zonder de tussenhandel daar mee te belasten?
Het lijkt me sterk nar een merk als Bessey dit doelbewust zou doen. Ze zetten wel hun eigen naam op het spel, ongeacht welke handelaar er tussen zit. Lijkt me eerder dat ook een merk als Bessey doorontwikkeld en duurzaam met grondstoffen om wilt gaan. De foot print van zulke organisaties is enorm. LEGO maakt tegenwoordig ook blokjes van organische grondstoffen en recycled plastic. Hierdoor zijn de blokjes ook niet meer exact hetzelfde als die uit 1980. Maar ze passen wel op elkaar, en werken hetzelfde.
 

djjvb

Actieve deelnemer
20 sep 2017
44
14
Nijkerk
Ik heb een mss wat rare insteek in deze. Als ik de 'nieuwe' 600’s vergelijk met de oude die ik al had, lijkt het erop dat de kwaliteit op onderdelen wat minder is. Spuitgietwerk is grover, handvaten minder verfijnd, dat soort dingen. Zou het kunnen dat Bessey een partij ondermaatse spullen via dit kanaal probeert te lozen zonder de tussenhandel daar mee te belasten?

NB. Qua klemmen en zo werken de nieuwe echt ook goed, maar het viel me vandaag op toen ik de nieuwe voor het eerst gebruikte.

O - en de laatste 800's die ik besteld heb zouden donderdag komen.
En waarom dan allemaal alleen in NL dumpen? Heb nergens anders deze lage prijzen gezien? En waarom alleen de sets van 2 stuks in 60 en 80? Enige verschil is uiteindelijk lengte, koppen zijn hetzelfde. Als ze het al zouden doen, lijkt me dat ze plukjes via Amazon over heel Europa verspreiden en zouden ze dat denk ik zowel in 1 als 2 stuks doen. Neem aan dat ze het dan zo 'low profile' mogelijk doen.
Maar ik sluit me bij peterdorn aan. Denk dat Bessey met hun kwaliteitscontrole zo'n batch niet op de markt zou gooien ten opzichte van het gedoe en de schade aan hun goede naam. En of ze nu met de nieuwe serie hebben gekozen voor duurzamere materialen, of misschien zelfs wel net iets mindere materialen maar 'goed genoeg' voor een beetje extra marge kan allemaal. Maar een 'inferieure batch dumpen' lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik herinner mij wel een verkoop van 'beschadigde' klemmen jaren terug, ik heb er toen met @L.N. een aantal gekocht. De klemmen die wij aankregen waren echter gewoon onbeschadigd/in nieuwstaat voor zover ik mij nog kan herinneren. L.N. weet hier misschien nog wel meer over.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Beetje ver gezocht allemaal die speculaties over inferieure producten.

Ik weet een beetje hoe de prijsalgoritmen bij grote webshops werken en het is niet meer dan een gevolg van een nagenoeg volledig geautomatiseerde pricing. Waar we hier gewoon mee te maken hebben is dat er in de locale NL variant op basis van een voorraad in DE op specifieke momenten de prijs voor 1 enkel artikel wordt genomen terwijl het een setprijs hoort te zijn..... en dat wordt gedurende de dag vaak ook weer snel gecorrigeerd op basis van andere prijsalgoritmen die wel het juiste artikel gebruiken.

Normaal hebben ze zoiets redelijk snel door maar ik verwacht dat er hier ergens nog steeds een mismatch tussen NL en DE gebeurt terwijl de verkochte volumes voor NL (tov de totale DE verkoop) geen signaal opleveren dat er afwijkende volumes worden verkocht. Meestal gebeurt dat wel snel na een prijsfout of wanneer de voorraad wordt aangevuld en er ook altijd een match tussen verkoop- en inkoopprijs wordt gemaakt.

Profiteer gewoon van de prijsfouten zolang ze duren, en heb ook niet teveel medelijden met Amazon :). Marges zijn veelal fors op dit soort artikelen. In DE hebben ze dit soort fouten de afgelopen jaren langzaam nagenoeg uitgebannen, in NL zijn we nog niet zover.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3 en JonasLa

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Hier ook besteld op 21 sept. 2x de 80.
1 pakket is vandaag door DHL geleverd
1 pakket is vertraagd bij PostNL en komt morgen
Ziet er voor zo ver ik kan beoordelen keurig uit!
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Morgen zouden er 3 moeten geleverd worden bij mij. Zaterdag besteld.
Zit nog altijd te wachten tot de 600 nog eens in "promo" staat, maar prijs veranderd niet meer, of ik ben altijd net te laat.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Het mysterie wordt alsmaar groter en complexer. Uit de tracing info van Amazon maak ik op dat mijn bestelling van 2x2 800-klemmen uit Warschau (Polen) komt (en donderdag, dus vandaag arriveert).
Wie snapt er nu nog iets van? Ik kan me voorstellen dat de verkoopprijs in een land met wat minder BNP (per capita) dan het onze lager ligt, maar dan nog…? Something strange is going on…
 

Erik56

Nieuw lid
16 aug 2021
18
3
winterswijk
Welk formaat corpus lijmklemmen zijn het handigst om te hebben?

Iemand een tip?

Ik heb op Amazon een aanbieding van de kre100-2k gevonden.
2 stuks voor €107.

Doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: starf

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Welk formaat corpus lijmklemmen zijn het handigst om te hebben?

Iemand een tip?

Ik heb op Amazon een aanbieding van de kre100-2k gevonden.
2 stuks voor €107.

Doen?
Zelf heb ik een aantal van 100cm, maar dan wel de KREV uitvoering. Hier is de kop ook verschuifbaar, in tegenstelling tot de KRE waar de kop een vaste positie heeft.

1 meter is best groot, zwaar en niet echt makkelijk handelbaar bij kleinere projecten. Groter is in dit geval niet altijd beter. En als hij dan toch zo groot moet zijn, dan is de KREV uitvoering wel aan te raden.

het hangt van je klussen af. Wil je een paar leuke klemmen om te beginnen, kies dan eerder voor de 60cm. En als je dan een klus hebt die groter vereist, heb je een goed excuus om meer te kopen 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik56

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Zelf heb ik een aantal van 100cm, maar dan wel de KREV uitvoering. Hier is de kop ook verschuifbaar, in tegenstelling tot de KRE waar de kop een vaste positie heeft.

1 meter is best groot, zwaar en niet echt makkelijk handelbaar bij kleinere projecten. Groter is in dit geval niet altijd beter. En als hij dan toch zo groot moet zijn, dan is de KREV uitvoering wel aan te raden.

het hangt van je klussen af. Wil je een paar leuke klemmen om te beginnen, kies dan eerder voor de 60cm. En als je dan een klus hebt die groter vereist, heb je een goed excuus om meer te kopen 😉
In aanvulling, aangezien je ze kunt verlengen kun je met meerdere kleinere klemmen ook grotere projecten klemmen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Welk formaat corpus lijmklemmen zijn het handigst om te hebben?

Iemand een tip?
De lengte van de klemmen en de maat van je werkbank maken uit of je het verlijmen op de werkbank kunt doen of moet uitwijken naar de vloer. En ik weet uit ervaring dat op de vloer in de weer moeten niet echt fijn voor je lijf is.
Dat gezegd hebbend — de 600 is wat mij betreft het handigst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik56

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.