Tip Amazon.nl en Bessey KRE-80 corpus klemmen

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Wel een goede dat die verlengstukken er een momentvaste verbinding van maken. Had ik nog niet aan gedacht. Valt eenvoudig na te bootsen door een L of U-beugel te gebruiken.
Maar goed, dat geld alleen voor laterale krachten. Wellicht kan jij een antwoord geven op de vraag in hoeverre het verbindingsstuk ook de radiale kracht op kan vangen (bijvoorbeeld wanneer je deze klemmen erbij gebruikt). Zodat de verlengde klem inderdaad niet als scharnier gat werken.
Dat soort klemmen lijkt me niet dat je die gebruikt bij lange klemmen, maar vooral om de kopse kant te klemmen.
1632474024628.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Ik zie ze ook op marktplaats, te koop voor 90e per set.

Eerlijk gezegd heb ik daar zelf ook aan gedacht voordat ik deze tip op het forum zette.

Maar als ik dan naar de prijs van deze klemmen bij Buitendijk zie (€ 50,72 per stuk voor de 60cm, incl. gratis verzenden)), dan is het prijsverschil met Marktplaats ( € 45,00 exc. verzenden) wel erg klein.


Hetzelfde verhaal geldt voor de 80cm klemmen.

Ik vond het dus niet de moeite om commercieel te gaan ;-)
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
15% is significant!!
Ja, door de bank genomen scheelt het 15%. En val je in de BTW-regeling die daarvoor geldt, dan gaat er nog de Duitse BTW af. Al met al significant.
Dat laatste snap ik niet. Want als je in Duitsland btw vrij kan kopen, dan ben je dus ondernemer in Nederland en dan kan je ook hier de btw terugvragen en is het verschil toch 0? Of mis ik iets? Overigens dienen duitse online shops sinds 1/7 (mits ze meer dan €10.000 naar nederland verkopen) de Nederlandse btw te hanteren/af te dragen voor consumenten. Maar dat terzijde.

Tuurlijk paar stukjes multiplex op elkaar sleufjes erin en gaan
Of gewoon een massief blok pakken en voorzien van wat zaagsneden. Maar ik ben liever lui dan moe, dus mijn 3D printertje is voor de komende 60 uur volgeboekt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
15% is significant!!

Dat laatste snap ik niet. Want als je in Duitsland btw vrij kan kopen, dan ben je dus ondernemer in Nederland en dan kan je ook hier de btw terugvragen en is het verschil toch 0? Of mis ik iets? Overigens dienen duitse online shops sinds 1/7 (mits ze meer dan €10.000 naar nederland verkopen) de Nederlandse btw te hanteren/af te dragen voor consumenten. Maar dat terzijde.


Of gewoon een massief blok pakken en voorzien van wat zaagsneden. Maar ik ben liever lui dan moe, dus mijn 3D printertje is voor de komende 60 uur volgeboekt ;)

Al berekend wat het kost?
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Al berekend wat het kost?
Ja hoor, de slicer die ik gebruik doet dat automatisch: er gaat 144 gram PETG filament per blok in (35% infill), dus ze kosten ongeveer €3 per stuk (stroom e.d. niet meegerekend).

Ik heb ze gewoon verticaal geprint, voor optimale sterkte had ik ze eigenlijk een kwart slag moeten draaien (dit ivm de printrichting van de lagen). Maar goed, het eerste blok heeft de test goed doorstaan. Maar ik denk dat je ze per saldo beter online kan kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peterdorn

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
15% is significant!!

Dat laatste snap ik niet. Want als je in Duitsland btw vrij kan kopen, dan ben je dus ondernemer in Nederland en dan kan je ook hier de btw terugvragen en is het verschil toch 0? Of mis ik iets? Overigens dienen duitse online shops sinds 1/7 (mits ze meer dan €10.000 naar nederland verkopen) de Nederlandse btw te hanteren/af te dragen voor consumenten. Maar dat terzijde.
Hier de BTW terugvragen betekent voorfinancieren, want als je bijv. 1x per kwartaal of per jaar aangifte doet, kan het zomaar maanden duren voor je de BTW terughebt.
En als hele kleine ondernemer blijf je toch onder de drempel van die 21 of 22 honderd of wat het tegenwoordig is (hou je ook rekening mee en dan ga je zeker niet over de 10 mille kopen…).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Hier de BTW terugvragen betekent voorfinancieren, want als je bijv. 1x per kwartaal of per jaar aangifte doet, kan het zomaar maanden duren voor je de BTW terughebt.
En als hele kleine ondernemer blijf je toch onder de drempel van die 21 of 22 honderd of wat het tegenwoordig is (hou je ook rekening mee en dan ga je zeker niet over de 10 mille kopen…).
Ah, kijk dat wist ik niet :) Die 10 mille geldt overigens voor de verkopende partij, als je voor meer dan 10K naar een ander eu land verkoopt, moet je sinds 1/7 ook (via de NL belastingdienst) daar de btw van dat land afdragen.

Dat betekend dus dat je bij de grotere webshops in andere eu landen tegenwoordig ook de NL btw betaald als Nederlandse consument.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
609
61
Flakkee
Ligt het aan mij of kijk ik 300 keer per dag op het verkeerde moment en zijn 2 keer de 800mm variant €170?
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
243
102
Ligt het aan mij of kijk ik 300 keer per dag op het verkeerde moment en zijn 2 keer de 800mm variant €170?
dat dacht ik ook, maar gewoon een tijdje vaak kijken en dan staan ze er ineens bij. In mijn geval gewoon midden overdag.
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
243
102
Kijk je dan bij “other sellers on Amazon”?
Nee, kijk gewoon regelmatig bij deze

kre80-2k-oh
Kre60-2k-oh

en een paar berichten terug antwoordde iemand met de specifieke artikel codes.
Het lijkt alsof ze alleen duur verkocht worden en dan ineens staan ze er bij.
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Het is nu 05.12u in de ochtend en ze staan momenteel niet aan de lage prijs. Gisteren rond 7u was de kre80-2k-oh gedurende een kwartiertje laag, daarna weer terug hoog. Ikzelf heb ze 2 weken geleden besteld om 6u in de ochtend. Dus voor diegene die nog willen bestellen, het is een kwestie van regelmatig de website checken.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.