Tip Amazon.nl en Bessey KRE-80 corpus klemmen

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
De 600 was er net weer. Gistermiddag had ik de 800 al besteld. Daarna kreeg ik wroeging... Voor een kastje zijn 4 dezelfde klemmen wel heel fijn... Voor verlijmen van een paneel ook... Dus blij dat het gelukt is. Wel de hele dag 1 tab open op mijn telefoon en af en toe gekeken....
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
144
29
Antwerpen
deze ochtend - 6u30 - de 80cm varianten kunnen aankopen. Zoek ook nog 2x de 60 variant te scoren. Lijken nu helaas weer aan normale prijs te staan.
 

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
144
29
Antwerpen
De 600 was er net weer. Gistermiddag had ik de 800 al besteld. Daarna kreeg ik wroeging... Voor een kastje zijn 4 dezelfde klemmen wel heel fijn... Voor verlijmen van een paneel ook... Dus blij dat het gelukt is. Wel de hele dag 1 tab open op mijn telefoon en af en toe gekeken....
toch gewoon via deze link?

haha, ik ook, tussen meetings door GSM checken en om 15u (hetgeen een magisch uur leek te zijn bij vorige) ook geprobeerd maar steeds de premium prijs.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Voor de mensen met een 3D printer, onderstaand een link om raampers sets te printen. Kwaliteit van ontwerp is goed, maar let op, printen duurt wel tussen de 12 en 15 uur PER blok.

 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Voor de mensen met een 3D printer, onderstaand een link om raampers sets te printen. Kwaliteit van ontwerp is goed, maar let op, printen duurt wel tussen de 12 en 15 uur PER blok.

Ik heb op werk een professionele 3d printer staan, eens kijken of ik die een weekendje kan lenen.
Enig idee hoeveel materiaal er in dit ding zit? Engineering filament is best prijzig :p
 
  • Leuk
Waarderingen: peterdorn

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
De eerste klemmen worden nu ook aangeboden op marktplaats. Geen idee natuurlijk of die goedkoop bij amazon vandaan komen en men hier nog extra van wil profiteren.

Uiteraard... Op 2dehands.be zit ook zo'n 'verkoper'/fraudeur die al minstens 5j lang Festool machines koopt in Duitsland om ze vervolgens hier te verkopen aan particulieren...
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Wel als je dat al jaren stelselmatig doet... Vraag vooral eens de mening van een officiële handelaar hierover. Die hierdoor klanten misloopt, en die zelf jaarlijks een kapitaal afstaat aan de belastingen.
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Ik begrijp wel wat je zegt hoor, maar ik ben blij dat ik in een land woon met vrije marktwerking. Als iemand op een slimme manier winst weet te maken en daarmee een 'officiële handelaar' te kijk zet, dan is het toch echt die laatste die iets verkeerd doet. Want dezelfde 'officiële handelaar' rekent doorgaans flinke marges en vult de portemonnee ook goed. En de klanten die wel graag zaken willen als garantie en alles er omheen, die kiezen toch voor de officiële handelaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova en Joost79

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Ben je een fraudeur als je producten doorverkoopt met winst? Heftig!
Ja, bedrijfsmatig inkopen en de btw aftrekken en de spullen vervolgens zonder verkoop bon en dus zonder btw af te dragen doorverkopen is strafbaar. Dit lijkt me iig de enige manier hoe hier geld aan te verdienen valt.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Wel als je dat al jaren stelselmatig doet... Vraag vooral eens de mening van een officiële handelaar hierover. Die hierdoor klanten misloopt, en die zelf jaarlijks een kapitaal afstaat aan de belastingen.
Als ervaringsdeskundige op dit gebied (in het verleden last van grijze import vanuit Colombia) en Europees distributeur van een badmode merk, vind ik dit inderdaad een slechte zaak. Maar dat ligt toch echt aan het prijsbeleid van het merk zelf. Het is echt een kwestie van overal hetzelfde prijsbeleid hanteren en het probleem lost zich vanzelf op. Als dat beleid er niet is, werk je het in de hand en zal ik je geen strobreed in de weg leggen.

Wij gaan zelfs zover dat wanneer je toch (excessief) stunt met onze MSRP, we de relatie uiteindelijk beëindigen en de goederen van de klanten in de omgeving retour nemen. Uiteraard zijn er allerlei wettelijke regels hieromtrent, waar we ons ook aan houden, maar een goed constant prijsbeleid biedt uiteindelijk alleen maar voordelen voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ja, bedrijfsmatig inkopen en de btw aftrekken en de spullen vervolgens zonder verkoop bon en dus zonder btw af te dragen doorverkopen is strafbaar. Dit lijkt me iig de enige manier hoe hier geld aan te verdienen valt.
Wie zegt dat hij het bedrijfsmatig inkoopt, BTW aftrekt en dan zonder bon doorverkoopt? Heb jij inzicht in zijn administratie? Indien ja, geef ik je gelijk en heb ik niets gezegd. Indien nee, zou ik niet zo snel over iemand oordelen. Indien het in grote getallen gebeurd zal de belastingdienst ook wel om de hoek komen kijken maar ook daar weten wij niets van.

p.s. jouw enige manier om geld te verdienen hoeft niet de enige manier te zijn!
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Ik zie ze ook op marktplaats, te koop voor 90e per set.

Dat is significant meer dan de 63 per set die we hier op amazon hebben gevonden, maar nog steeds minder dan de 'normale' prijs.

Helemaal niet gek dus, en voor een particulier om 10 setjes te kopen en dan via marktplaats met wat marge te verkopen ook niet illegaal. Je hebt geen BTW aftrek nodig om hier een beetje winst op te maken.
Daarnaast helpt het mensen die
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Dat is significant meer dan de 63 per set die we hier op amazon hebben gevonden, maar nog steeds minder dan de 'normale' prijs.
Ik heb vorig jaar aan de volle prijs een paar van zulke klemmen gekocht. Ik heb toen gezocht op Marktplaats, maar niets kunnen vinden. Ik was er super blij mee geweest! En dat geldt voor vele anderen lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Wie zegt dat hij het bedrijfsmatig inkoopt, BTW aftrekt en dan zonder bon doorverkoopt? Heb jij inzicht in zijn administratie? Indien ja, geef ik je gelijk en heb ik niets gezegd. Indien nee, zou ik niet zo snel over iemand oordelen. Indien het in grote getallen gebeurd zal de belastingdienst ook wel om de hoek komen kijken maar ook daar weten wij niets van.

p.s. jouw enige manier om geld te verdienen hoeft niet de enige manier te zijn!
Helemaal mee eens. Ik heb een korte berekening gemaakt op de achterkant van een envelop….zeer wetenschappelijk is dat niet te noemen. Toch zag ik niet hoe er brood te verdienen valt om iets dergelijks legaal te doen. Als dit wel legaal was en lucratiever dan direct bij de fabrikant te kopen lijkt het mij bijna onvermijdelijk dat meer bedrijven deze aanpak zouden volgen.
Maar je opmerking dat ik het niet weet is helemaal correct.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.