Dank, probeer al een week aan te haken, nu gelukt!Ik zag ze er net weer op staan, nog maar 5 sets erbij besteld, levering nog onbekend. Nog geen last gehad dat ik ze niet meer mag bestellen met mijn account; morgen wordt de eerste van mijn vorige bestelling afgeleverd.
Welke gebruik je het meest?De 150 is nog niet voorbijgekomen. Is trouwens de minst gebruikte in mijn arsenaal.
Leverdatum tussen 23 en 30 september inmiddels….Ik bestel ze nu net op hetzelfde moment maar leverdatum nog niet beschikbaar.
We gaan het zien en in het ergste geval…. Heb ik een normale prijs betaald
De 600. Daar heb ik (straks) dan ook de meeste van. Durf eigenlijk geen opgave te doen van wat ik aan de muur heb hangen…Welke gebruik je het meest?
642 en 847 mm. En je kunt nog wat winnen door de plastic afsluiters/afstandhouders aan het eind eraf te halen. Dat levert 2,5 tot 3 cm extra op (afhankelijk van uitvoering: de nieuwste KRE's hebben een ander eindje, dat iets korter is dan die van oudere).Wat is de ruimte tussen de bekken van de 600 en 800?
Die werkt op zich prima, maar is wel erg duur voor iets wat je zelf ook kan maken met twee metalen strippen en twee bouten (of als je lui bent met 1 bout ). Weet iemand trouwens het nut van de extra gaten erin?Je kunt ook een verlengstukje kopen om die KREVs aan elkaar te maken
Al heb ik me ook afgevraagd waarom ik die 2 klemmen niet gewoon direct met elkaar zou verbinden met één bout, zonder koppelstuk. Ik snap dat de krachten dan niet meer helemaal in één lijn staan, maar het verschil is maar heel klein natuurlijk.
Dit is hoe ik hier naar kijk: door het koppelstuk met intern profiel te gebruiken in combinatie met de bout maak je effectief een (relatief) moment-vaste verbinding. Door de excentriciteit tussen de staaf en waar je de klem aandraait op het werkstuk, ontstaat een moment in de staaf (beperkt weliswaar door de geringe arm, maar toch). Dat moment wordt door de staaf opgenomen en dat zou niet gaan met een simpele verbinding, effectief een scharnier, in het midden.Dat verbindingsstuk heeft wel een intern profiel dat perfect aansluit op de klem -- dat ga je zelf niet makkelijk namaken.
Over het nut ervan: ik heb een setje en dat was heel handig bij een project waar ik anders een klem van 2500 mm nodig had gehad...
Volledig mee eens, maar zoals gezegd ik vraag me af in hoeverre dat echt veel verschil maakt. Want de arm is effectief maar 1 cm en valt gezien de overspanningslengte dan eigenlijk in het niet. Maar ik vind de verbindingsstukken zeker waar voor z'n geld! Maar ik vraag me dat van die scharnier inderdaad ook af.Dit is hoe ik hier naar kijk: door het koppelstuk met intern profiel te gebruiken in combinatie met de bout maak je effectief een (relatief) moment-vaste verbinding. Door de excentriciteit tussen de staaf en waar je de klem aandraait op het werkstuk, ontstaat een moment in de staaf (beperkt weliswaar door de geringe arm, maar toch). Dat moment wordt door de staaf opgenomen en dat zou niet gaan met een simpele verbinding, effectief een scharnier, in het midden.
Het profiel an sich niet. Maar met 2 stukken dikkere aluplaat (de simpelste versie) en 2 boutjes kom je een heel eind. Ook met de 8000 newton die er op trekt.Dat verbindingsstuk heeft wel een intern profiel dat perfect aansluit op de klem -- dat ga je zelf niet makkelijk namaken.
Ik kreeg vanochtend ook zes van 600 binnen in een hele grote doos "Meneer, hij is wel zwaar hoor" - zei de bezorger met de steekwagen (!).Vandaag zijn de 3 setjes binnengekomen, besteld op 15 september en oorspronkelijke leverdatum 3-6 oktober. Even spannend toen de doos openging, maar het zijn echt setjes van 2
Vast, gister waren ze er nog!Mmm.. Ik had als proef 1 setje besteld... Iets te voorzichtig geweest? Ik hoop dat ze nog een keer zo'n foutje maken...