Tesla - laadpaal - Tesla Wall Connector (TWC)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.831
3.985
Jij lekker al die spullen kopen en je daarna getild voelen als je de korting die de overheid je daarvoor gegeven heeft, weer zelf dubbel bij moet passen. Geef het wat tijd en je moet naar een laadplein met je auto, om hem daar voor een zwaar belaste kw prijs op te laden. De overheid komt heel veel geld te kort. Jouw geld.

• Haha
Waarderingen: Roel22

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
541
126
Oss
Misschien een idee voor autofabrikanten om meteen een thuisaccu bij te leveren zodat je met je EIGEN opgewekte stroom kunt opladen zonder het netwerk te belasten!!!!
Als je al een dikke elektrische bak kunt leasen, lease dan ook meteen het complete pakket. Heb je DAAR tenminste ook belastingvoordeel op…..
Waarom moet heel Nederland bloeden voor het belastingvoordeel van diegenen die het zichzelf kunnen veroorloven om over de rug van anderen uiterlijk vertoon te pochen

Dan moeten mensen überhaupt stroom opwekken. Dus dan heeft thuisaccu ook geen nut.
Zijn ook elektrische auto's waarbij je accu kunt wisselen net als tankbeurt.

Is wel een manier om wegenbelasting te ontlopen net als 95% van de campers die niet als camper worden gebruikt. Als ze daar eens mee beginnen net als buitenlandse kentekens dan hoeven wij minder te betalen of af te dragen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.831
3.985
Gaat niets helpen. Zijn te verwaarlozen aantallen. Stel je er op in dat je leeg geplukt gaat worden. Dat scheelt teleurstelling.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
541
126
Oss
@chevy agh ja. Iemand moet economie draaiende houden. Gelukkig zijn er zoveel kleine zelfstandige die dat doen. En als je moet betalen heb je het verdient zeggen ze.
Meestal hoe groter hoe minder ze hebben.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.961
2.870
Klein-Brabant, Vlaanderen
ja, jongens,

wie in VL op het juiste ogenblik op de 'voordelen' die de overheid aanbiedt, inpikt + daartoe het nodige geld bij mekaar heeft of krijgt, kan een graantje meepikken
de anderen betalen dat graantje met een paar boterhammen minder die ze kunnen eten

de voorlaatste grote ronde hier waren de certificaten voor zonnepanelen
een installatie kostte toen minstens 10.000 euro
de niet-bezitters van zonnepanelen betalen nog altijd de certificaten van de wel-bezitters

de laatste grote ronde zijn de bezitters van (deels) elektrische voertuigen
de inschrijvingstaks + jaarlijkse belasting waren in het begin gratis
zelfs voor een hybride van 60.000 euro die op papier 79 km op elektriciteit kon rijden
de minderinkomsten voor de overheid werden meerkosten voor de niet-elektrisch rijdenden

• Leuk
Waarderingen: boertje125

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.961
2.870
klant stuurde mij een paar dagen nadat hij vastgesteld had dat het slechts 11 kw was, reeds een mail waarin hij met verdere stappen dreigde
sinds ik hem de officiële tesla-info over 11 kw gestuurd heb, lees ik niets meer
nu nog mijn faktuur betaald krijgen
vandaag mail gekregen dat hij zal betalen
ik kijk er naar uit :ROFLMAO:
dat iets niet van de 1ste keer perfekt is, overkomt me wel eens
dan pas ik het produkt in overleg en zonder morren aan
dat er geen dialoog mogelijk is, en de klant hard uithaalt, is me nog nooit overkomen
gelukkiglijk stonden in mijn verkoopsvoorwaarden, die hij bij een vorige probleemloze opdracht reeds gekregen had, een paar bepalingen die zijn discussievrijheid beperken
zoals: " de materialen blijven onze eigendom tot de faktuur betaald is, zelfs indien ze reeds geplaatst zijn "
wel, ik zou er geen probleem mee gehad hebben om alles weer uit te breken
de materialen kan ik hergebruiken
die paar uren werk ben ik zonder enige pijn kwijt
ik wens hem alle succes bij het zoeken naar toegewijder, begripvoller, beter en goedkoper !

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.015
1.372
Riemst
Dat je in de verkoopsvoorwaarden heb staan dat materialen jou eigendom blijven totdat ze betaald zijn, wil niet zeggen dat je ze na plaatsing zomaar terug kan uitbreken en meenemen bij wanbetaling. Vanaf het ogenblik dat materialen verwerkt zijn, zijn ze per definitie eigendom van de klant, betaald of niet.
Je kan beter een tussentijdse factuur maken na levering van de materialen of alle materialen op voorhand laten betalen. Of contant bij levering. Dan kan de klant enkel de gewerkte uren betwisten.

• Verdrietig
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.244
784
‘s-Hertogenbosch
Betreurenswaardig dat klanten zich zo gedragen terwijl vaak te goede trouw gewerkt wordt. Klanten die bedonderd worden krijgen alle aandacht maar als je als ondernemer zo door klanten wordt behandeld moet je alle zeilen bijzetten om je gelijk te krijgen…. Vervelend dat je op deze manier een remmende voorzichtigheid krijgt wat je meeneemt naar de volgende….
Hopende op een goede afloop en betere klanten toegewenst. Laat je nieuwe jaar niet verpesten
Groetjes John

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.961
2.870
Dat je in de verkoopsvoorwaarden heb staan dat materialen jou eigendom blijven totdat ze betaald zijn, wil niet zeggen dat je ze na plaatsing zomaar terug kan uitbreken en meenemen bij wanbetaling. Vanaf het ogenblik dat materialen verwerkt zijn, zijn ze per definitie eigendom van de klant, betaald of niet.
Je kan beter een tussentijdse factuur maken na levering van de materialen of alle materialen op voorhand laten betalen. Of contant bij levering. Dan kan de klant enkel de gewerkte uren betwisten.
goeie bemerking

bij mijn opstart heb ik de kleine lettertjes van leveranciers én van toekomstige concullega's die bij ons werken uitgevoerd hadden, onder het vergrootglas gelegd, en er een samenhorend geheel van gemaakt
van de vele aparte spaken heb ik een wiel gemaakt
met banden op luchtdruk
die kunnen een oneffenheid aan

ik ben geen voorstander van het opstellen van verkoopsvoorwaarden
wat voorzichtigheid leek me aangewezen
en ja, na vele jaren bleek dit helaas bijj een enkeling nuttig te zijn

historisch goede + correcte klant vroeg een snelle uitvoering, nadat zijn tesla geleverd was
daar heb ik voor gezorgd

eigenlijk had hij de laadpaal vroeger moeten laten plaatsen, want fluvius eist melding vooraleer die paal in gebruik genomen wordt
klant schreef me dat ze zelfs het keuringsbewijs vragen
?
en die keuring was en is er nog niet

ja, ik heb me laten meetronen, ben te bereidwillig geweest, heb - op aanvraag ! - dringend ! geplaatst
na plaatsing vroeg klant een offerte
alsof ik hem met een dikke faktuur zou rollen
in praktijk nog geen 400 euro voor tijd + nieuw bord + automaat4P 32A +mpx plaat + . . .
🖕

in mijn reeds vroeger gecommuniceerde verkoopsvoorwaarden staat dat ik ofwel op offerte ofwel in regie werk
geen voorafgaande offerte => regie

er staat verder dat ik - en alleen ik - het recht heb om de werken bij laattijdige of niet-betaling volledig stil te leggen
mijn (schrijnwerkers)oog stond bij het opstellen van de verkoopsvoorwaarden open, zoals het hier spijtig genoeg hoorde

ik heb de faktuur voor geleverde materialen + prestaties gestuurd
mét de melding dat ik alle werkzaamheden bij niet-betaling stopte, cfr verkoopsvoorwaarden

dat op de webstek van tesla zelf staat dat de kar slechts 11 kw ipv het voor de TWC gepubliceerde max van 22 kw slikt, daar heeft de klant niet op ingepikt
nu ja, als een klant het verschil niet wil, of kan zien, tussen 11 en 22 . . .

hij wil zelf een controle-organisme kiezen
mag uiteraard
ik vraag of ik bij de controle aanwezig kan zijn
én vraag een dubbeltje van het verslag
ik heb het arei hoofdstuk 7 bij de hand 💪
wordt uiteraard vervolgd

boeiend
al goed dat dit niet mijn bron van mijn inkomsten is

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.961
2.870
Betreurenswaardig dat klanten zich zo gedragen terwijl vaak te goede trouw gewerkt wordt. Klanten die bedonderd worden krijgen alle aandacht maar als je als ondernemer zo door klanten wordt behandeld moet je alle zeilen bijzetten om je gelijk te krijgen…. Vervelend dat je op deze manier een remmende voorzichtigheid krijgt wat je meeneemt naar de volgende….
Hopende op een goede afloop en betere klanten toegewenst. Laat je nieuwe jaar niet verpesten
Groetjes John
dank voor jouw riem onder mijn hart, john

ik ben er een week niet goed van geweest

je verzet hemel en aarde om een klant te helpen
nadien heb je alle moeite om met objectieve argumenten een vraag te beantwoorden
helaas . . . van zodra de klant de stempel 'onbetrouwbaar' in je vlees gebrand heeft, is het moeilijk om die er uit te krijgen
gehoor krijg je niet

ik wacht met genoegen de komst van de controleur van het officieel erkende organisme af
klant wil die zelf kiezen om een 'neutraal' oordeel te verkrijgen
uiteraard heb ik mijn 'eigen' vertrouwd controle-organisme voor elektriciteit
van zodra die binnenkomen zeg ik " geen kadootjes - doe mij geen plezier - wat niet in orde is, is niet in orde "
ik wil een controle strikt volgens het boekje
de verslagen van keuringen (niet bij mijn installaties/tussenkomsten) met de natte vinger ga ik jou besparen
uiteraard ook die bevindingen van " je kent mij toch, wij zijn goeie vrienden, en als je deze installatie goedkeurt, mag je volgende keer ook komen "
ik gruw van dit soort praktijken
maw controle-organismen zouden op hun beurt gecontroleerd moeten worden
. . .

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.