Dankje, inderdaad een klassiek kleurtje heb nog getwijfeld over wit maar dan blijf je schoonmaken natuurlijk...
afgelopen week de rest van de rand gelijmd het zit erin maar erg makkelijk wou het niet. de laatste balk moest massief wezen zodat deze deels rond geschaafd kan worden, echter betekende dat wel dat een balk van 40x30mm eren dubbele ronding moest nemen. En aangezien ik geen stoom apparatuur heb staan (noch de moeite erin wou steken voor deze paar balkjes) moest het met grof geweld. Uiteindelijk een acceptabel resultaat gekregen niet helemaal zoals ik het graag wou maar het zit degelijk vast en de naden die er zijn kunnen verstopt worden achter een rvs stootlijst (beetje sjoemelen moet kunnen toch?) Nog wel 1 groter probleem gehad tijdens het drogen is er wat gaan schuiven en kwam de rand los dus dit moest opgelost worden.
Dit was het resultaat... uiteindelijk besloten om er 10cm af te zagen en de rest op te vullen aangezien de balk verder wel goed verlijmd was (uiteraard getest op het stukje wat eraf moest) Daarna een wigje geschaafd en met een multitool de te verlijmen oppervlakken geschuurd voor de hechting. Het resultaat:
uiteindelijk zie je er niks meer van de bovenkant wordt afgedekt met de dekplanken.
Tussen het verlijmen door vast begonnen met het schaven van de randen.
Nog niet helemaal goed maar het begin is er. Ook is de voorste rand verlijmd deze waren lastig aangezien ik niks aan de boot kon klemmen, uiteindelijk via de dakconstructie en 2 wiggen druk kunnen zetten voor het lijmen.
Blij dat het erin zit.... De voorste rand is uit 2 stukken gezaagd die 1 voor 1 verlijmd zijn. Op de lintzaag vast de rand op 45 graden gezaagd scheelt weer wat schaafwerk..
Tot zover de vorderingen deze week.