Het heeft me... (checkt even de startpost datum) ... bijna 2 jaar van mijn leven gekost, af en aan, dwars door een carriérewissel heen en een hoop andere projecten, maar hij staat er. De tafel die een hoop van de techniek en kennis samenbrengst die ik over de laatste jaren heb mogen leren, een belangrijk deel via en van de mensen op dit forum. Voor het eerst een groot object met de frees vlakken, voor het eerst met epoxy werken, voor het eerst epoxy van mijn vloer bikken en voor het eerst zien wat het kost een grote werkplaats te verwarmen begin winter.
De tafel viert ook mijn liefde voor 'zielig' en on-populair hout. Wat de één in de kachel dondert, poog ik mooi en functioneel te maken. Nederlands wilgenhout dat nu een tweede leven krijgt in een Nederlands huishouden.
We gaan de komende tijd zien hoe het bevalt, zo'n nieuwe opzet. De oude tafel is zeker weten steviger en daar konden we in feite met het hele gezin op gaan liggen. Dat is hier niet het geval, deze is meer 'kunstig'. Mijn vrouw maakte als eerste observatie de opmerking 'lijkt wel een vergadertafel, zo sjiek'. Omdat het blad nergens precies net zo breed is maakte dat de keuze lastig wáár we precies het blad op de poot wilden monteren. We hebben gekozen om de boel wel haaks te houden, waardoor de punt rechtsvoor (dichtst bij de fotograaf op foto één) iets meer uitsteekt vanaf het center, maar het zij zo. De boel kantelt zomaar niet om. Ik had nog wat 'spannende' geluiden uit de poot bij het stellen en opspannen en heb de schroeven dus ook met de hand vastgezet zodat ik kon voelen hoeveel spanning erop kwam en de boel ruimte te laten te werken.
Ik merkte onder het licht van de huiskamer helaas wel strepen in de toplaag van de roller... ik had de laatste laag dus echt wel met een doek moeten doen. Dat fix ik wel wanneer de tafel over een jaartje ofzo een keer een onderhoudsbeurt krijgt.
Mijn dank aan alle forumleden voor de tips, grapjes, meedenkertjes en steun tijdens deze monsterklus!
In mijn eentje was dit niet zo groot succes geworden.