Sorry, ik moet toch even reageren op een paar van je opmerkingen. Begrijp me niet verkeerd, want ik volg dit draadje al een hele tijd met veel belangstelling en waardeer wat je doet. Het is dus niet als "gezeik" bedoeld. Serieus niet.
De reden dat wordt aangeraden om niet fijner te gaan dan tot P180 is omdat het schuurstof dan zo fijn wordt dat het teveel in de poriën gaat zitten. En dat is nu juist niet de bedoeling. Nu hangt een en ander natuurlijk wel enigszins af van de houtsoort. Bij open porig (ahem, fraai woord) hout zal het uiteraard anders zijn, dan bij hout met heel kleine poriën.
Aan de andere kant, als jij tevreden bent met het resultaat, wie ben ik dan om dat te gaan bestrijden...
Dan heb je een redelijke kans dat je een deel van het schuurstof in de poriën hebt geblazen. Stofzuigen is een beter idee.Daarna afgeblazen met de compressor
Osmo dun aangebracht met een rollertje? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Wat Osmo dun noemt is echt dun. Heel flink uitwrijven dus.Extra dun aangebracht, met een rollertje.
De reden dat wordt aangeraden om niet fijner te gaan dan tot P180 is omdat het schuurstof dan zo fijn wordt dat het teveel in de poriën gaat zitten. En dat is nu juist niet de bedoeling. Nu hangt een en ander natuurlijk wel enigszins af van de houtsoort. Bij open porig (ahem, fraai woord) hout zal het uiteraard anders zijn, dan bij hout met heel kleine poriën.
Ik verwacht niet dat dat veel invloed zal hebben op hoe diep de hardwax in het hout zal dringen.Dat ik bovenop maar tot 400 ben gegaan is vooral omdat ik daar diepe penetratie wil,
Aan de andere kant, als jij tevreden bent met het resultaat, wie ben ik dan om dat te gaan bestrijden...