Ok, zondag, 19 graden in de werkplaats, ik ben vrij, de vrouw een dagje weg, we gaan los!
De hele tafel opnieuw stofvrij geveegd, en daarna met een semi-natte microvezeldoek weer helemaal afgenomen om kleine vlekjes en het laatste stof eraf te krijgen. Daarna, de epoxy klaarzetten:
Omdat dit maar een kleine 'gieting' zal zijn gebruik ik snelle hars.
Hier gemengd in 2:1 verhouding dus 200gr epoxy en 100gr uitharder. Goed blijven mengen ook als het al 'ok' lijkt te zijn, en voortdurend schrapen langs bodem en zijwanden zodat je echt alles meepakt. Schepje groene kleurstof erdoor en blijven mengen.
Ik had het vooruitzicht om tijdens mijn laatste snuffeltocht door onze lokale dumpshop (die helaas nu weggaat) een spuitje op te pikken wat ik op de planken vond. Dat bleek een goede ingeving want daarmee was het veel makkelijker drupvrij doseren:
Het vullen zelf duurde natuurlijk niet heel erg lang. Ik ben miniteus het hele blad twee keer nagelopen op alle kleine deukjes, gaatjes, scheurtjes en openingen van oude luchtbellen uit de grote gieting, en heb druppelsgewijs alles gevuld.
De beschadiging die ik ter verbloeming heb opengewerkt tot een 'scheur' nu ook gevuld zodat je straks niet meer ziet dat ik hier ook een bovenfrees in heb laten vallen

.
Aan de overzijde was het puur 'touch-up' werk:
Nu hoop ik dat de warme dag voldoende is om het uithardingsproces zodanig op gang te helpen dat een enigzins koele nacht geen impact meer zal hebben. Ik ga het een weekje laten uitharden gewoon om zeker te zijn, maar zal straks als de epoxy dikker is geworden nog even proberen overtollige epoxy weg te steken dat scheelt straks weer schuren.
De poot zou in de komende 1 tot 2 weken binnen moeten komen. Spannend!!