Dank je . Was nog wat foto's vergeten dus heb die nog even toegevoegd.Dit gaat een leuk draadje worden en je beschrijft en illustreert het proces mooi!
Dank
Ik zie geen 5 wel een 62Bekijk bijlage 149255
Het oppervlak is nog erg gegolfd, vanwege de freesbewegingen. Dat kan ik er proberen uit schuren, maar gaat onnodig lang duren. Dus:
Bekijk bijlage 149256
Met noest handwerk krijgen we een iets vlakker oppervlak dankzij Meneer Nielsen #4 en #5.
Daarna gaan we er een kwartiertje met de excenter overheen:
Bekijk bijlage 149258
Bekijk bijlage 149257
het lijkt wel een ouderwetse wasmiddelreclame. Rechts uw huismiddel, links ons nieuwe Kleurol ™ met actieve zuurstof voor een prachtig resultaat!!!
We zijn er nog niet, maar ik ben al heel tevreden met hoe het oppervlak er nu uit ziet. Ik moet de boel toch weer opnieuw schuren zodra ik met de epoxy bezig ben geweest dus voor nu laat ik het zo. Nu de rechterkant nog, en dan is de volgende stap een kuurtje met ontweringswater, want je ziet dat er toch wel wat verkleuring in de randen zit.
Oh dan ben ik abuis het is een low angle in ieder geval, gaat lekker soepel en geeft flinterdun schaafsel met bijna geen sporen.Ik zie geen 5 wel een 62
Wat ik tot nu toe gezien heb, komt het allemaal goed…. Wordt een robuust tafeltje . Ben benieuwd wat het ontweringswater gaat doen. Ik ken het alleen maar om weerplekken die ontstaan zijn onder transparant schilderwerk te verwijderen….
vraagt veel geduld en je hebt daarna veel schuurwerk.
Nee ik wil geen enkel gaatje wat dat betreft. Ik vond er tot nu toe slechts alleen enkele op dit kleine plekje, waar nu dus een deuk zit. Heb alle boorgangen volledig weggehaald om zeker te zijn. Ik verwacht niks meer te vinden waar ik nog moet vlakken maar je weet het niet he.In het zachte hout ( spint) . Jammer en goed dat je ze nu vindt, live edge wordt zo wel heel erg letterlijk…… kwil eigenlijk een smailie plaatsen maar vind het ongepast gezien je er zo’n prachtig project van weet te maken…….
Is in dit geval een chemische bestrijding een evt preventieve oplossing.? Boordergaatjes passen wel bij het robuust uiterlijk maar het moet niet erger worden.
En gaat die strip er dan onder verstek in? Want dat lijkt me ook een uitdaging. Echt tof project.