Prachtig Ad!Gisteren weer wat tijd gehad om aan de grondschaaf te werken. Om de positie van het draadeind van de hoogte-instelling te bepalen heb ik een puntje aan de een stukje draadeind geslepen:
Bekijk bijlage 111834
Opnieuw met behulp van een CD een gat van 90 graden geboord en daarna de draad voor M6 erin getapt:
Bekijk bijlage 111835
Ik heb toch besloten om de bevestiging van de knoppen door de hele knop heen te laten lopen temeer daar ik ook nog de koperen bouten uit de zonnestoelen gehaald had. Hier heb ik ze gepolijst en liggen gereed voor assemblage:
Bekijk bijlage 111836
Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:
Bekijk bijlage 111837
Bekijk bijlage 111838
Best tevreden over, voelt ook goed aan. Het wacht is op onze nieuwe keukenoven die tot 280 graden kan. Dan kan ik de beitels harden en ontlaten
Als dat allemaal gebeurd is zal ik proberen een filmpje te uploaden met de werking.
Fijn dat het goed aanvoelt. Ik neem aan dat je doelt op het gevoel van de knoppen en controle over de grondschaaf?
Ik vraag mij m.b.t. de controle bijvoorbeeld af wat de beste lokatie is voor de knoppen. Ter hoogte van de beitelpunt (die natuurlijk afhankelijk is van de diepte-instelling) of meer naar voren of achteren?