Doe maar maal 2. Heb tijdje geleden ook eentje besteld, en daar kwamen nog douane- en dossierkosten bij35 pond...mmmm...
Doe maar maal 2. Heb tijdje geleden ook eentje besteld, en daar kwamen nog douane- en dossierkosten bij35 pond...mmmm...
Ivm scherpe randjes of krasjes die je in je werkstuk maakt doordat de schaaf niet 100% strak is afgewerkt denk ik.@Roeland: Even voor mijn begrip, waarom die mahonie grondplaat?
Het vergroten van het werk oppervlak voor de afmetingen van de schaaf vond ik de diepte te smal.@Roeland: Even voor mijn begrip, waarom die mahonie grondplaat?
Nee de grondplaat is vlak dus alleen voor het vergroten van het grondvlak zodat de schaaf in voorwaartse en achterwaartse beweging wat stabieler isIvm scherpe randjes of krasjes die je in je werkstuk maakt doordat de schaaf niet 100% strak is afgewerkt denk ik.
Zie privé bericht@Roeland Dank! Zojuist besteld, ben benieuwd!
Gelijk een vraag; Hoe heb je de schaaf aan de grondplaat vastgemaakt? Een langere bout in de knoppen?
Duidelijk. Geen last dat de beitel gaat 'klapperen' omdat hij verder uitsteekt met die grondplaat eronder? En was de stalen grondplaat van jouw exemplaar helemaal vlak? Ik heb hem gisteren binnengekregen, maar de grondplaat is van links naar rechts een heel klein beetje bol...Het vergroten van het werk oppervlak voor de afmetingen van de schaaf vond ik de diepte te smal.
groetnis,
Roeland