Ik heb de lade in de corpus gemonteerd met de Hettich Quadro v6 softclose geleiders en hij paste, dus aan de slag met de rest van de planken. Deze frees ik allemaal tegelijk en werk ik allemaal tegelijk af, dan is het slechts kwestie van de lades te lijmen en te klemmen
De mftc die ik maakte + bijzettafels zijn een handig hulpje, bij het frezen 2 benchdogs in het gatenpatroon en alles blijft mooi zitten. Hierbij een zijkant waarvan ik het kantband moet affrezen.
Mijn steunplaatje opnieuw gemonteerd op de geleider van de bovenfrees, scherende frees met kogellager erin...
En zo ziet het er uit ... kon geen foto's nemen tijdens het frezen, handen tekort
Alle stukken zijn voorzien van kantband (zelfde werkwijze als voor de corpussen, met contactlijm aangebracht en aangedrukt met rubberen roller.
Vervolgens alle stukken voorzien van de dominogaten. Zoals te zien op de fotos heb ik onder de groef die de ladebodem moet ontvangen een deel van de plank weggefreesd, namelijk 2mm. Om een of andere reden mag de plank ter hoogte van de Hettich-geleider slechts 16mm zijn... Ik wou geen plaat van 16mm kopen enkel voor de zijkanten van de lades, dus wat afgefreesd. Dit is zowiezo niet meer zichtbaar achteraf.
Vraag me niet waarom het slechts 16mm mag zijn, ik heb er geen gedacht van.
En vanavond nog een lade in de klemmen.
Bij een volgende lade maak ik een paar detailfoto's tijdens het ineen zetten. Nog 4 lades te gaan.