Mja nu weet ik het toch niet meer. Als ik je goed begrijp is er dus geen trekontlasting meer. Met ‘uitroteren’ bedoelde ik overigens geeneens doldraaien in het handvat (hoewel het me zorgen baart dat dit òòk mogelijk is), maar wel het draai- of buigmoment tussen de frees en de connector ~dwars~ op de ‘aslijn’ van de connector: je duwt de frees vooruit, en het Festool stuk moet de kabel achterna slepen. Dat vergt best wat kracht. Hierdoor gaat de Festool connector beginnen kantelen t.o.v. het Mafell handvat. Door de dikte van de Festool connector in het Mafell handvat krijg je zo een hefboomwerking van deze kracht op de draden binnenin. Als dat kantelen derhalve mogelijk is (en ik zeg niet dat dat het geval, ik vraag het me af! ), voel ik er precies veel voor om je aan te raden om de aanpassing ongedaan te maken, of om alleszins het Festool stuk te fixeren in het handvat, maar dan zal de aanpassing vermoedelijk niet omkeerbaar blijven.
Ik voel met je mee want ik zie ook duidelijk de voordelen van wat je probeert te doen ...
ik snap wat je bedoelt. maar de connector kan wel nog bijna haaksom knikken. Hij zit niet geklemt in het handvat van de frees. Wel zit de stekker goed vast met een kabelklem voordat hij naar buiten gaat.
We gaan het beleven, ben lekker bezig geweest en anders passen we het weer aan zodat het volgende keer wel werkt.
bedankt voor het meedenken!